کد خبر 282656
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۷

"حسام‌الدين آشنا" با ارسال تکذيبيه‌اي در بخش نظرات يکي از خبرهاي "مشرق" خواستار انتشار آن از سوي پايگاه خبري ـ تحليلي "مشرق" شده است.

مشرق – حجت‌الاسلام "حسام‌الدين آشنا" مشاور فرهنگي رئيس‌جمهور،‌ با ارسال تکذيبيه‌اي، خواستار انتشار آن از سوي پايگاه خبري ـ تحليلي "مشرق" شده است که در ادامه متن آن و توضيحات "مشرق" درباره اين تکذيبيه از نظر مي‌گذرد.

متن اين تکذيبيه، به شرح زير است:


مدیر محترم سایت مشرق
سلام علیکم

بدینوسیله مندرجات روزنامه هموطن و برداشت سایت مشرق از آن مطلب به کلی تکذیب می‌شود. لطفا بلافاصله نسبت به درج این تکذیب رسمی اقدام فرمایید.
                                                                    
                                         حسام‌الدین آشنا



توضيحات "مشرق" درباره تکذيبيه ارسالي از سوي مشاور رئيس‌جمهور

1- معمولاً ارسال توضيح يا جوابيه به رسانه‌ها چنانچه از سوي مسؤولان دولتي و مقامات رسمي کشور باشد بايد طي نامه رسمي و همراه با سربرگ و تماس تلفني باشد و ارسال آن در بخش نظرات خبرها، روش درستي براي ابلاغ توضيح يا جوابيه يا تکذيبيه نيست چرا که هر کس مي‌تواند به هر نامي، نظري در بخش نظرات بگذارد و انتساب آن به شخصي که نامش در بخش نام نظردهنده درج شده است، اطمينان‌آور نيست.  تنها پس از انتشار نظر زير از سوي يکي از مخاطبان محترم مشرق بود که متوجه شديم حجت‌الاسلام آشنا، تکذيبيه خود را به جاي تماس با مشرق، در وبلاگ شخصي خود منتشر کرده‌اند فلذا از صحت آن، مطمئن شديم؛ صرف نظر از اينکه چنين اقدامي از سوي کسي که مدرس رسانه و ارتباطات دانشگاه است، کمي عجيب به نظر مي‌رسد.






2- "مشرق" تا کنون هيچ مطلبي به نقل از روزنامه‌اي با نام "هموطن" روي خروجي خود منتشر نکرده است که بخواهد "برداشتي" از آن داشته باشد و طبق بررسي‌ها، اصولاً روزنامه‌اي با اين نام در کشور منتشر نمي‌شود و البته بسيارعجيب است که مشاور فرهنگي رئيس‌جمهور کشورمان، از نبود چنين روزنامه‌اي با اين نام، اطلاعي ندارد.

3- "مشرق" روز دوشنبه، چهاردهم بهمن‌ماه جاري، مطلبي را با عنوان "گزارش مشاور روحانی علت اصلی استعفاي نجفي" منتشر کرد که منبع آن، روزنامه دولتي "شهروند" بود که با توجه به همزماني روز درج تکذيبيه در وبلاگ مشاور رئيس‌جمهور با روز انتشار خبر روزنامه "شهروند"، احتمال مي‌رود منظور حجت‌الاسلام آشنا از گزارش روزنامه "هموطن"، همين مطلب بوده باشد.



4- براي اطلاع بيشتر حجت‌الاسلام آشنا با منبع اين مطلب (روزنامه شهروند) که در آن توضيحات بيشتري درباره درگيري گروه حجت‌الاسلام آشنا با "محمدعلي نجفي" نسبت به آنچه در مشرق منعکس شده است وجود دارد، يادآوري مي‌کنيم که روزنامه "شهروند"، متعلق به دولت است و مديرمسؤول آن از سوي "محمد فرهادي" منصوب شده است که وي نيز حکم خود را از حجت‌‌الاسلام حسن روحاني، رئيس‌جمهور دريافت کرده است.







گزارش مزبور درباره اختلافات حجت‌الاسلام آشنا با "محمدعلي نجفي" و نقش مشاور رئيس‌جمهور در کناره‌گيري نجفي از معاونت رياست جمهوري نيز براي نخستين بار از سوي همين روزنامه در يکي از تيترهاي بزرگ صفحه نخست، فاش شد.



5- با توجه به توضيحات فوق، به نظر مي‌رسد عذرخواهي رسمي (مشابه همان تکذبيبه رسمي) حجت‌الاسلام حسام‌الدين آشنا از "پايگاه خبري - تحليلي مشرق" بابت زدن تهمت ترويج "کذب" از سوي اين رسانه، کمترين کاري باشد که از دست اين مشاور رئيس‌جمهور، برمي‌آيد.