کد خبر 194073
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۰:۵۵

به پدر و مادر و برادران و خواهران و همه اقوام سلام می رسانم، وهمچنین از همه خداحافظی نموده و حلالیت می طلبماگرچه این روزها مطلع شدم که در دانشگاه سراسری در رشته پزشکی قبول شدم و بر مسلمانان تحصیل علم واجب است ولی...

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، «نعمت اله کاظمی»، به سال 1343 در شهرستان «نورآباد» متولد شد. نوزده سال بعد، نعمت اله، به تاریخ پنجم شهریور 1362، در خلعت بسیجی و در منطقه ی کردستان، با گلوله ی مستقیم دشمن متجاوز، بال در بال ملائک گشود.
از «نعمت اله کاظمی»وصیت نامه ای به جا مانده که تنها دو ماه پیش از شهادتش به رشته ی تحریر درآمده است. تنها چند روز پیش از تنظیم این وصیت نامه، به نعمت اله خبر می دهند که در دانشگاه اهواز و در رشته ی پزشکی قبول شده است. این خبر به قدری برای او مهم است که در وصیت نامه ی خود به آن اشاره می کند و در همان جا، با خدای خود معامله کرده و به زودی مزد خویش را از خالقش دریافت می کند.متن و تصویر این سند شرافت ملی را در پیش رو دارید.
روحمان با یادش شاد


شهید «نعمت اله کاظمی»

متن کامل وصیت نامه ی شهید
«نعمت اله کاظمی»:
 
بنام خداوند بخشنده مهربان

با درود و سلام به امام عصر (عج) و نایب بر حقش امام خمینی و سلام بر تمامی مومنان و شهدایی که دست از زندگی شسته و در راه حق مبارزه کردند، و به درجه رفیع شهادت رسیدند ،

و درود بر بسیجیان جان بر کف که مشتاقانه منتظر لحظات موعود هستند، تا راستی و صداقت را در راه وفای به پیمان با الله و پیامبر و ائمه اطهار و رهبر کبیر نشان دهند.

اینجانب «نعمت اله کاظمی» به عنوان یک بسیجی مسلمان و پیرو خط امام بر خود وظیفه و واجب می دانم که با توجه به این که هر فرد مومن باید طبق آئین اسلام وصیت نامه بنویسد این حقیر از نظر مادی نه به کسی بدهکار و نه طلبکار از شخص یا اشخاصی هستم. به پدر و مادر و برادران و خواهران و همه اقوام سلام می رسانم، وهمچنین از همه خداحافظی نموده و حلالیت می طلبم، و بنده سفری در پیش دارم که آن مقصد و جایگاه همه است. و رهرو آن، سفر کرده عزیزم یعنی شهید بزرگوار «محمدقلی» نیز در راه خدا و پیروی از پیامبر (ص) و امامان معصوم(ع) و رهبر بزرگ انقلاب و در راه اهداف مقدس حق شربت شهادت نوشید، و خون پاک خود را در طبق اخلاص بدون هیچ و عذر و بهانه ای اهداء نمود.

پدر و مادر عزیزم و برادران و خواهران بزرگوارم! به شما وصیت می کنم که راه و طریقه خدا و پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) و رهبر عزیز را در نظر بگیرید، و به آنها عمل کنید ،از شما می خواهم به واجبات اسلام عمل نمائید.از محرمات آن دوری نمائید، زیرا همه شهدا به این خاطر شهید شدند، و این راهی که بنده طی می کنم ، طریق مسلک سالار شهیدان است ، و او با عمل خود اسلام را بیمه کرد ، و هم اکنون دشمن بعثی و امپریالیسم که با تمام قدرت به کشور امام زمان (عج) هجوم آورده و ما باید در مقابل تمام کید و مکر کفر بایستیم ، و از دستاورد های انقلاب خون رنگمان چون کوه با صلابت و محکم بایستیم دفاع و حراست کنیم.

پدر، مادر و برادران و خواهران و همه اقوام و دوستان و برادران مذهبی به شما وصیت می کنم که پشتیبان اسلام و ولایت فقیه باشید، و در نمازهای جمعه و جماعات شرکت فرمائید، و با نماز است که شیطان را از خود دور خواهید کرد.

اگر لایق بودم که شهید شوم، شما در شهادتم همچون امام سجاد(ع) و زینب(س) استوار باشید و به دشمن بفهمانید که ما را از شهادت در راه خدا هیچ باکی نیست و تا اخرین قطره خونمان به امام خمینی و راهش وفادار خواهیم بود .

اگرچه این روزها مطلع شدم که در دانشگاه سراسری در رشته پزشکی قبول شدم و بر مسلمانان تحصیل علم واجب است ولی با توجه به رهنمودهای امام اکنون جبهه دانشگاه است ،و در دانشگاه ایثار و شهادت و فداکاری ادامه تحصیل می دهم.اگر فرصتی بود بعدها به تحصیل علم در دانشگاه می پردازم و از برادرانم می خواهم چنانچه لطف خدا شامل حالم گردید و فیض عظمای شهادت نصیبم شد ، اسلحه ام را برداشته و جای خالی ام را در جبهه پر کنید و در پایان از همه شما می خواهم که مرا ببخشید و حلال کنید .

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی(عج) خمینی را نگهدار

التماس دعا

نعمت اله کاظمی

02/04/1362


تصویری از متن وصیت نامه شهید
نعمت اله کاظمی به خط خودش