کد خبر 1556278
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲

در واکنش‌های شبکه‌های اجتماعی، کاربران نسبت به سکوت سلبریتی‌ها درباره این جنایت انتقاد کردند.

سرویس سیاست مشرق، ساعت ۲ بامداد جمعه، گروهک تروریستی جیش‌الظلم، موسوم به «جیش‌العدل»، طی یک حمله تروریستی به مقر فرماندهی انتظامی شهرستان راسک، ۱۱ مأمور فراجا را به شهادت رسانده و چند تن را مجروح کرد. مجروحان این حادثه تروریستی به‌وسیله بالگرد برای ادامه مداوا به زاهدان منتقل شدند.

اسماعیل دهکردی، محمدعلی حسنی، محمدرضا جعفری، محمد صیادی، محسن پریشان، حامد خمر، اسکندر عباسی و محمد فتوحی، از مجروحان این حادثه تروریستی بودند.

در این عملیات، مسلم شجاعیان، احسان بابایی، پوریا شیخ، ابوالفضل شهریاری، محمدحسن براهویی، علیرضا اکبر مزار، علی دشت پوری، حسن بابانیا، احمد خمری، محمد فیروز نیا و حمید رضایی امین، به شهادت رسیدند. در بین شهدا، برخی سابقه قهرمانی در رشته‌های ورزشی داشته و برخی هم از اهل سنت بودند.

در این حمله، تعدادی از تروریست‌ها نیز به هلاکت رسیده و تعدادی نیز زخمی شدند؛ یک تروریست هم دستگیر شده است. پس از انتشار تصویر تروریست به هلاکت رسیده حادثه تروریستی راسک، رسانه‌های معاند برای لاپوشانی این جنایت، تلاش کردند تا با ادعای کشف هویت تلفات تروریست‌ها، وابستگی و عضویت آن‌ها در گروهک جیش‌الظلم را تکذیب کرده و آنها را شهروندانی عادی و رهگذر در این عملیات، معرفی کنند.

این جنایت واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت به گروهک‌های تروریستی، به‌ویژه جیش‌الظلم را در پی داشت، کاربران با اشاره به هم‌زمانی شهادت نیروهای انتظامی با ایام فاطمیه، یاد این عزیزان را گرامی داشتند.

در واکنش‌های شبکه‌های اجتماعی، کاربران نسبت به سکوت سلبریتی‌ها درباره این جنایت انتقاد کردند. همچنین به ماجرای هشتگ‌های «نه به اعدام» چهره‌های برجسته هنری و سیاسی در سال‌های گذشته نیز اشاره کرده و خواستار برخورد شدید و بازدارنده علیه تروریست‌ها شدند.

البته به این معنا نیست که پس از این حمله هم زمزمه‌های «نه به اعدام» در فضای مجازی مطرح نشود؛ سیدمحمد ابطحی، از چهره‌های برجسته اصلاحات و مسئول دفتر سابق سید محمد خاتمی، این هشتگ را در شکل و شمایلی دیگر، بسط و گسترش داده است. او در توئیت عجیب عنوان کرده که باید برای برقراری امنیت در مرزهای ایران، «چرخه خشونت» متوقف شود.

کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز به این توئیت واکنش داشته و به ابطحی پاسخ دادند. بسیاری از فعالان رسانه‌ای معتقدند که منظور او از چرخه خشونت، حمایت تلویحی از گروهک‌های تروریستی و اعضای آنها است. برخی دیگر هم تصورشان این بود که ابطحی به اعدام‌ این تروریست‌ها اشاره داشته است.
در بین واکنش‌ها، برخی کاربران پاسخ ابطحی را که به نوعی جمهوری اسلامی را هم در علت بروز این جنایت مقصر می‌داند، با خبر شبکه بهایی منوتو که این حادثه را تروریستی اعلام کرده، مقایسه کردند.