کد خبر 1540863
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۹

عملیات طوفان الاقصی نه تنها موجب شگفتی، حیرت و استیصال صهیونیست‌ها شده، بلکه این حقیقت را نمی‌توان نادیده گرفت که حتی حیرت مسئولان مقاومت اسلامی فلسطین و حماس را هم در پی داشته است.

به گزارش مشرق، سیدعبدالله متولیان طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت: بنا به گفته بسیاری از کارشناسان عملیات طوفان الاقصی نه تنها موجب شگفتی، حیرت و استیصال صهیونیست‌ها شده، بلکه این حقیقت را نمی‌توان نادیده گرفت که حتی حیرت مسئولان مقاومت اسلامی فلسطین و حماس را هم در پی داشته است. به گفته بعضی از صاحبنظران، غافلگیر شدن صهیونیست‌ها سبب شد که رزمندگان مقاومت، پا را از اهداف از پیش تعیین شده جلوتر بگذارند و فراتر از تصورات و برنامه‌ریزی‌ها در تصرف مقرها و پایگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و نظامی، تعداد کشته‌های صهیونیست و تعداد اسرا تا حد ۱۳۰۰ درصد موفقیت به دست آورند.

هر چه از زمان عملیات محیرالعقول طوفان الاقصی می‌گذرد ابعاد حیرت انگیز و باور نکردنی بیشتر نمایان می‌شود. بررسی ابعاد مختلف عملیات حاکی است که پیامدهای آن فراتر از زمان حال بوده و در حوزه‌های بلندمدت و راهبردی خودنمایی می‌کند. بی‌شک این عملیات نقطه عطف تاریخ فلسطین بوده و به شکل آشکار تصویری روشن از غلبه بر ۷۰ سال تحقیر ملت («آواره از وطن» و «آواره در وطن») فلسطین را به نمایش گذاشت.

پیامدهای عملیات طوفان الاقصی (یا با تمثیل از آیه ۱۱۷ سوره اعراف عملیات «عصای موسی»: و به موسی وحی کردیم که عصایت را بیفکن، همین که افکند اژدها شد و ناگهان جادوهای دروغین ساحران را بلعید) در سه مقطع زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت آنقدر اهمیت دارد که درماندگی، عصبانیت و استیصال کفتارهای صهیونیست و همدستان غربی آنان را درپی داشته و گفته می‌شود تروریست‌های تل‌آویو اگر غزه را ویران کنند و چندین برابر شهدای فعلی هم از مظلومان فلسطینی شهید کنند باز هم به طور قطع و یقین نمی‌توانند افتضاحی را که مقاومت فلسطین برای آنان رقم زده جبران کنند. برخی از این آثار و پیامدها از این قرار است:

۱- فلسطین در افکار عمومی جهانیان دوباره زنده شد و تمام تلاش ائتلاف غربی صهیونیستی برای به فراموشی سپردن مسئله فلسطین بر باد رفت.

۲- برنامه‌ریزی ائتلاف برای عادی‌سازی روابط کشورهای عربی در پیمان ابراهیم خنثی شد.

۳- این عملیات آرزوهای برخی دول عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را عملاً به کابوس تبدیل کرد.

۴- طوفان الاقصی پرده از چهره منافقانه غرب برداشته و غربی‌ها به رهبری امریکا در شرم‌آورترین شکل ممکن در کنار صهیونیست‌ها به قتل عام مردم بی‌دفاع غزه مظلوم پرداخته‌اند.

۵- در نتیجه این عملیات بسیاری از دولت‌های عربی نسبت به گسترش روابط با ایران ابراز تمایل کرده‌اند.

۶- تنفر از رژیم کودک کش و تروریست صهیونیستی به بالاترین حد خود در طول ۷۵ سال گذشته رسیده است.

۷- موضوع فلسطین از مرزهای جهان اسلام فراتر رفته و به مسئله اصلی جهان بشری تبدیل شد.

۸- گزارشات پیدا و پنهان بسیاری از رسانه‌ها و مراکز بین‌المللی گویای این واقعیت است که ساختار و فیزیک رژیم صهیونیستی آسیب دیده و رشته امور از دست سران آن رژیم خارج شده و نیروهای نظامی و اطلاعاتی امریکایی عملاً اداره سرزمین‌های اشغالی را به عهده گرفته‌اند.

۹- تا کنون بیش از ۳۵ سفارتخانه رژیم صهیونیستی در کشورهای مختلف تعطیل شده است.

۱۰- آثار فروپاشی رژیم صهیونیستی از درون هویدا شده است.

۱۱- علاوه بر گسترش کمی و کیفی تنفر از صهیونیست ها، احساسات ضد آپارتاید و ضد نژادپرستی صهیونیستی نیز در جهان به‌شدت داغ شده است.

۱۲- برخلاف ۷۵ سال گذشته هم‌اینک و تحت تأثیر این عملیات موازنه وحشت علیه صهیونیست‌ها و به نفع مقاومت شکل گرفته است.

۱۳- باتلاق رژیم صهیونیستی با این عملیات متلاطم شده و عملاً آرامش اشغالگران صهیونیست جای خود را به کابوس مرگبار داده است.

۱۴- با این عملیات عزم کرانه باختری رود اردن و شاخه نظامی جنبش فتح (عرین الاسود) برای انجام گسترده عملیات‌های نظامی جزم شده و پیوند مقاومت در کرانه باختری با غزه بر استیصال و سردرگمی صهیونیست‌ها افزوده است.

۱۵- تشت رسوایی حقوق بشر غربی و امریکایی از بام افکار عمومی جهان بر زمین افتاده است.

۱۶- بعد از ۷۵ سال، سیر مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها شروع شده است.

۱۷- عدم بازگشت ساکنان شهرک‌های اطراف دیوار حایل (که مورد حمله قرار گرفته‌اند) به شهرک‌ها رژیم اشغالگر را در بن‌بستی جدید قرار داده است.

۱۸- نقطه ضعف‌های رژیم صهیونیستی در زمینه دفاعی و امنیتی آشکار شد.

۱۹- اقتصاد صهیونیست‌ها آسیب دیده است و علاوه بر نابودی صنعت گردشگری، موج تحریم کالاهای اسرائیلی در جهان فراگیر شده است.

۲۰- نظام سلطه به این باور قطعی رسیده که از این پس حذف محور مقاومت از صحنه فلسطین غیرممکن است.

۲۱- از این پس به مقاومت به عنوان یک بازیگر اصلی در تمامی صحنه‌های فلسطین نگاه خواهد شد.

۲۲- پس از ۷۵ سال ناقوس مرگ مثنوی تحقیر فلسطینی‌ها به صدا درآمده و تحقیر صهیونیست‌ها تازه آغاز شده است.

۲۳- افسانه شکست ناپذیری صهیونیست به شکلی مفتضحانه باطل شد.

۲۴- دروغ‌پردازی اغراق آمیز اشراف اطلاعاتی صهیونیست‌ها جای خود را به تمسخر و استهزا صهیونیست‌ها داده است.

۲۵- ناقوس شکست پروژه اسرائیلی قفقاز و تصرف سیونیک توسط جمهوری باکو به صدا در آمد.

۲۶- اتحاد میدانی محور مقاومت به شکل ملموس و مؤثر ایجاد شده است.

۲۷- عمق ۷۵ سال جنایت و فجایع، کفتارصفتی، کودک کشی برای جهانیان آشکار شد.

۲۸- پرچم وهم آلود ابهت و اقتدار پوشالین نظامی، اطلاعاتی، امنیتی و سیاسی به زیر کشیده شد.

۲۹- خیزش افکار عمومی علیه همکاری غرب با رژیم صهیونیستی در تبهکاری و جنایات بی‌شرمانه در غزه هر روز رنگ تازه‌ای به خود می‌گیرد.

۳۰- دیوار فریب و نیرنگ ائتلاف غربی صهیونیستی فروریخته و موج سنگین بیداری انسانی علیه اشغالگران صهیونیست عالمگیر شده است.

رزمندگان مقاومت در جریان عملیات و در تصرف مقرها و پایگاه‌های صهیونیست‌ها به اسناد به‌کلی سری و بسیار ارزشمندی دست یافته‌اند که به مراتب از جان بیش از ۱۰۰ افسر بلندپایه اسیر شده گرانبهاتر بوده و تمام نقاط ضعف و آسیب پذیری‌های آنان را برملا ساخته و این حقیقت که رژیم صهیونیستی برای تغییر زیرساخت‌های لو رفته به چندین سال زمان نیاز دارد دست برتر را برای مقاومت فلسطین به ارمغان آورده است.

برچسب‌ها