وزیر امور خارجه ترکیه در در نشست قاهره برای فلسطین، ضمن محکومیت تداوم حملات رژیم صهیونیستی به مردم غزه، تاکید کرد: آنکارا اجازه اهانت بیشتر به فلسطینیان را نخواهد داد.

به گزارش مشرق، «هاکان فیدان»، وزیر امور خارجه ترکیه امروز شنبه ۲۱ اکتبر در اجلاس عربی صلح قاهره برای حمایت از فلسطین گفت که آنکارا مخالف اهانت و تحمیل رنج بیشتر از سوی رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین است.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «الجزیره»، فیدان تاکید کرد: ترکیه اجازه اهانت بیشتر به مردم فلسطین را که از حملات مداوم رژیم صهیونیستی رنج می‌برند، نخواهد داد. وزیر خارجه ترکیه افزود: تعیین شروط برای ورود کمک‌ها به غزه، ناقض قوانین بین‌المللی و هنجارهای بشردوستانه است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ترکیه باور دارد که مسیر درست این بحران، با توقف خشونت و رساندن کمک به نوار غزه آغاز می‌شود. باید مکانیزمی برای تایید تعهد طرف‌های مختلف برای دستیابی به صلح فراگیر وجود داشته باشد.

فیدان خاطرنشان کرد: هرچه‌ سریع‌تر مسیر ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه باز شود؛ باید هر تلاشی را برای بازگشت به روند صلح دو دولتی بر مبنای قرارداد ۱۹۶۷ احیا کنیم.

وزیر خارجه ترکیه در ادامه تاکید داشت: جامعه بین‌المللی باید برای مقابله با این تحول خطرناک با یکدیگر همکاری کند؛ لازم است اسرائیل حملاتش را علیه مردم فلسطین متوقف کند.

وی مورد حمله قرار دادن بیمارستان‌ها و منع ورود کمک‌های انسانی به غزه را سیاست‌هایی توصیف کرد که «قواعد درگیری و یک طرف فلسطینی نیازمند حمایت و محافظت را به طور کامل کامل نادیده می‌گیرند.

منبع: فارس

برچسب‌ها