کد خبر 1527631
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰

پس از شکست حسن یزدانی مقابل تیلور آمریکایی، موجی رسانه‌ای از سوی معاندین علیه او و تیم ملی کشتی ایران شکل گرفت.

سرویس سیاست مشرق، حسن یزدانی، کشتی‌گیر کشورمان در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی ۲۰۲۳ جهان، به مصاف دیوید تیلور از آمریکا رفت و در این رقابت شکست خورد. یزدانی در حالی در این رقابت شرکت کرده بود که در کارنامه خود کوله باری از مدال‌های طلا و افتخارات جهانی به دوش میکشید. یزدانی در رقابت‌های زیادی با افتخار آفرینی و فنون حرفه‌ای خود موجب شادی و افتخار مردم ایران شده بود.

اما پس از شکست این پهلوان مقابل تیلور آمریکایی، موجی رسانه‌ای از سوی معاندین علیه او و تیم ملی کشتی ایران شکل گرفت. در این هجمه هدفمند و گسترده، اکانت های سایبری معاند و منافق در داخل و خارج کشور، از شکست حسن یزدانی ابراز خوشحالی کردند.

این اکانت‌ها در فضای مجازی، پیش از بازی به هواداری از کشتی‌گیر آمریکایی پرداخته بودند، این اقدام میزان دشمنی ضدانقلاب با ایران و ایرانی را به خوبی نشان می‌دهد.

این موج رسانه ای علیه تیم کشتی ابتدا با حمایت از کشتی‌گیر آمریکایی آغاز شد. اما ساعاتی بعد، پس از پیروزی تیلور آی، توئیت‌ها رنگ و بوی سیاستی به خود گرفت.

این اکانت ها به طور هماهنگ به علیرضا دبیر، رییس فدراسیون کشتی و پژمان درستکار، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نیز هجمه کردند.

کاربران اصلاح طلب نیز به این هجمه‌ها دامن زده و با آن همکاری کردند.

کیفیت توئیت‌های توهین‌آمیز معاندین نشان داد که پس از شکست سنگین آنها در فراخوان ۲۵ شهریورماه و بی‌توجهی کامل مردم به آنها، سعی کردند عقده های فروخورده خود را به بهانه باخت حسن یزدانی علیه ارزش‌ها و ورزشکاران و مسئولین انقلابی پیاده کنند.

این رویکرد منافقین و براندازان از روی خشم خود به بی توجهی حسن یزدانی به فراخوان‌های اغتشاشات سال گذشته است.

رویکرد براندازان و بی‌وطن‌ها(کسانی که هیچ حرمتی برای کشور خود قائل نیستند) طی یک سال اخیر نشان می‌دهد هر چهره شاخصی که علیه نظام و ارزش‌های دینی رفتار کند مورد حمایت قرار گرفته و در غیر این صورت با پروژه‌های رسانه‌ای به طرز ناجوانمردانه‌ای ترور شخصیتی می‌شود.

سال گذشته هم پس از شکست تیم ملی فوتبال ایران مقابل انگلیس در رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲، معاندین، با پرچم انگلیس و شعار علیه ایران ابراز خوشحالی کردند.

پس از این هجمه سازامان‌یافته، کاربران شبکه های اجتماعی به حمایت از علیرضا دبیر و حسن یزدانی پرداختند. این کاربران پاسخ اکانت‌های سایبری را با بیان افتخارات حسن یزدانی و تیم ملی کشتی ایران دادند.