کد خبر 1527231
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳
‌‌

معاندین پیام عدم استقبال مردم از فراخوان آنها را در همان ساعات اولیه روز دریافت کردند و به همین منظور بار دیگر متوسل به انتشار اخبار دروغ شدند.

سرویس سیاست مشرق- از ماه گذشته معاندین در شبکه‌های اجتماعی مردم را دعوت به آشوب و اغتشاشات در روز ۲۵ شهریورماه می‌کردند. رسانه‌های وابسته به جریان‌های تجزیه‌طلب، سلطنت طلب، منافقین و سلبریتی‌های خارج‌ از کشور با امید حضور اغتشاشگران در خیابان،جهت ترکیبی سنگینی را در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی پیش می‌بردند تا جایی که از صبح شنبه پیام‌های رسمی سران ضدانقلاب و سرکرده منافقین منتشر شد.

حتی جو بایدن و اولاف شولتس صدراعظم آلمان و شماری از نمایندگان کنگره آمریکا نیز به استقبال سالگرد اغتشاشات رفته و حمایت کردند.

اما آنچه که در روز شنبه در ایران شاهد بودیم، جوی آرام و تردد بدون دردسر مردم در سطح شهر و جاده های بین شهری بود. معاندین نیز پیام عدم استقبال مردم از فراخوان آنها را در همان ساعات اولیه روز دریافت کردند و به همین منظور بار دیگر متوسل به انتشار اخبار دروغ شدند.

رسانه های رسمی و کانال های تلگرامی معاند ابتدا با انتشار ویدیو ها و تصاویر ناآرامی‌های سال گذشته سعی کردند معترضان را به خیابان بکشند.این رویکرد رسانه‌ای که در سال گذشته پس از فوت مهسا امینی به اوج خود رسید، این‌بار با مخالفت برخی چهره های معاند همراه شد.

به عنوان مثال از صبح شنبه اخبار جعلی مبنی بر تخریب مزار نیکا شاکرمی، بازداشت پدر مهسا امینی و بازداشت خواهر حدیث نجفی، از جاباختگان اغتشاشات سال گذشته منتشر شد.

برای براندازی از بیرون لاف نزن!

برای براندازی از بیرون لاف نزن!

کانال های تلگرامی معاند و وابسته به احزاب تجزیه طلب

برای براندازی از بیرون لاف نزن!

برای براندازی از بیرون لاف نزن!

ناامیدی کاربران برانداز

یکی از تفاوت های سالگرد اغتشاشات با سال گذشته، تفاوت در لیدرهای رسانه‌ای بود. باند تروریستی مرتبط با منافقین در همرای افرادی چون شاهین زحمتکش(شاهینلو)از سال گذشته فعال‌تر شده و سعی کردند با انتشار اخبار لحظه به لحظه جعلی، شرایط داخل کشور را بحرانی توصیف کنند.

از طرفی امسال برخی سلبریتی‌های هنری مانند اشکان خطیبی تلاش داشت به جای علی کریمی، مدیریت اغتشاشات را برعهده بگیرد.

او در یک پست توئیتری تصویری از مجاهدان فلسطینی منتشر کرده و اغتشاشگران را دعوت به پوشش صورت خود با چفیه کرد. این توئیت پرواکنش، مورد استقبال براندازان قرار نگرفت و حتی برخی کاربران اصلاح طلب نیز علیه او واکنش نشان دادند.

البته مهمترین نکته سالگرد اغتشاشات نیز عدم استقبال برخی اصلاح طلبان از فراخوان معاندین بود. در حالی که برخی از اصلاح‌طلبان مانند تاج‌زاده و سعید مدنی در زندان معرکه به پا کرده و دست به اعتصاب غذای دروغین زده بودند، برخی دیگر از چهره‌های قدیمی جناح چپ ترجیح دادند که خطشان را از براندازان تا حدی جدا کنند.

برای براندازی از بیرون لاف نزن!

برای براندازی از بیرون لاف نزن!

برای براندازی از بیرون لاف نزن!

بر همین اساس هشتگ «از خارج لاف نزن» توسط کاربران توئیتری راه‌اندازی شد و در پاسخ به توئیت‌های براندازان درباره دعوت مردم به آشوب در خیابان طراحی شده بود.

این هشتگ بیشتر در پاسخ به توئیت های سروش لشگری، معروف به سروش هیچکس، علی حسین قاضی‌زاده، اشکان خطیبی و احسان کرمی منتشر شد.

سروش لشگری از هفته های گذشته آموزش نحوه آشوب پارتیزانی را در صفحه توئیتری خود منتشر می‌کرد. علی حسین قاضی‌زاده نیز در روز شنبه فعالیت توئیتری خود را افزایش داده و مدام به مخاطب این پیام را تحمیل می‌کرد که تنها راه چاره، حضور در خیابان است.

احسان کرمی نیز برای پیش‌نمایش کاور موسیقی خود از تصاویر تخریب اموال عمومی در اغتشاشات سال گذشته استفاده کرده و هشتگ و نام «شهر من» را منتشر کرده بود.

مجموعه این فراخوان ها موجب شد برخی کاربران اصلاح طلب در کنار سایر کاربران، به طور همسو علیه این افراد هشتگ «از خارج لاف نزن» را راه‌اندازی کرده و آنها را دعوت کردند تا خود شخصا در خیابان های ایران حاضر شده و جان جوانان کشور را برای درآمدزایی و شهرت خود به خطر نیاندازند.

اپوزیسیون از هم گسسته که هنوز در خارج از مرزهای کشور به اتحاد و همفکری نرسیدند، اینبار شاهد اتحاد مردم ایران در عدم استقبال از آنها و فراخوان‌هایشان بودند.

برای براندازی از بیرون لاف نزن!

برای براندازی از بیرون لاف نزن!

برای براندازی از بیرون لاف نزن!

برای براندازی از بیرون لاف نزن!

برای براندازی از بیرون لاف نزن!

برای براندازی از بیرون لاف نزن!

برای براندازی از بیرون لاف نزن!

برای براندازی از بیرون لاف نزن!

برای براندازی از بیرون لاف نزن!

برای براندازی از بیرون لاف نزن!

برای براندازی از بیرون لاف نزن!

برای براندازی از بیرون لاف نزن!

برای براندازی از بیرون لاف نزن!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    5 15
    بایابدون اینها مامشکل وروند نابودکننده جمعیت واقتصادومعیشت داخلی داریم بهره بانکی نجومی بگیری اشرافیت سهمیه های ناعادلانه دربنیاد برای کنکورمعافیت ازسربازی درشغل توزیع کاملاناعدلانه ثروت وامکانات بین مسئولین ومردم این حرفها فقط ماله کشی وضدمردمه
    • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
      0 0
      انحرافی غیرانکاره حالا هرکی دیسلایک وسرشو بگوبه دیوار
    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
      0 0
      یک بانک بدون ربا یک مسئول عادی نشین باتوسل به سیستم بدهید
    • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
      0 0
      حرف مراجع همینه
    • حامد IR ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
      0 0
      خفه شو آلبانی نشین فسیل
    • حسن IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
      0 0
      کسانی که منفی داده اند یه مورد را اثبات کنند درست نیست
  • فرزاد IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    122 3
    جرات دارید بیاییدایران تا ملت ایران اسلامی حزب الله ایران قطعه قطعه تان کنند بی شرفهای کثیف زن باز لعنتی جهنمی.
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
      0 0
      وای نگو ترسیدم من ایرانم بیا منو بخور
  • فراموش شده IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    41 3
    حکومت باید فکری اساسی برای ایرانیان خارج از کشور بکند، خیلی هایشان بیرون از کشور به حکومت و دولت و پرچم رسمی کشورمان توهین می کنند، بعد با دلارهایی که درآورده اند سرشان را می اندازند پایین و با ظاهر بزک کرده وارد کشور می شوند و به فک و فامیلی که اینجا با هزارجور مشکل جنگیده اند و تحریم ها را تحمل کرده اند دهن کجی می کنند. آیا نباید بازگشت ایرانیان به کشور ظابطه داشته باشد؟
    • FR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
      4 3
      این ظاهر قضیه ست همه شون دارن در غربت دق میکنند و از حسات است که برخی به این جنبش پیوسته اند … با حد اقل سواد و شعور سیاسی فقط عقده حسرت و پشیمانی …
  • سیدمحمدمهدی IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    0 0
    زنده و سر فراز جمهوری اسلامی ایران و ملت فهیم و دشمن کش ایران. مرگ بر رژیم های استعماری مرگ بر سلبریتی خود فروخته دستاویز نئواستعمار غربی ، مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا ، مرگ بر استعمار پیر انگلیسی ، مرگ بر استثمار فرانسوی ، مرگ بر سرطان غرب آسیا رژیم اسرائیل نژادپرست صهیونیستی کودک کش.
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    9 3
    در سالگرد نحسا حتی مگس در خیابون به اسم جنبش زز چرخ نزد و این اراذل تجزیه طلب وطنفروش چنان تو دهنی محکمی از مردم شریف ایران خوردن که کردنشون کج کرده ،حالا باز مضحکانه بشینین پای میز مذاکره برای بقول خودتون، تشدددید تحریمها علیه هموطنانتون و مردم شریف ایران (!)، و از حرص این سرخوردگی کف به دهان بیاورید و لب به دندان بگزید، که زمان سقوط شما بدخواهان این مرز و بوم همچون التهابات بی سابقه اربابتون اسرائیل، زمانش بسیار نزدیکه
  • عطا کن IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    10 3
    این اپوزیسیون خیلی پول میگیرن معلومم نیستخاز کجا از آسراییل یا جای دیگه معلوم نیست..اصن ممکنه بودجه ای براشون در نظر بگیره آمریکا برای این بخش از خرابکاران تا ایران را ناامن کنن
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    0 0
    حالاکه در پروژتون شکست خوردین مثل خرهم درگل لجن گیر کردید می توانید ۳۵ یا ۳۶ یا ۳۷یا ۳۹ ۴۰ ۴۱ ۴۲ شهریور اعنقلاب کنید باگونی منتظرتان هستیم اگر نشد در ۲۵ شهریور ۲۴۰۲ اعنقلاب کنید آرزو بر پیرمردها و پیرزنهای پوشکی آیزایمری ویلچری اجنه فواحش عیب نیست
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    0 0
    ارتش سایبری
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    0 4
    فرض کنید که تمام این اپوزیسیون خارجی از بین رفتند مگر مشکل ما اینها هستند؟؟؟؟ کی میخواهید بفهمید؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس