کد خبر 1487562
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹

وزیر خارجه چین در نشست با سفیر آمریکا، ضمن تاکید بر لزوم اصلاح رفتار واشنگتن در قبال مسئله تایوان، گفت که تثبیت روابط آمریکا-چین یک امر ضروری است.

به گزارش مشرق، «کین گانگ» وزیر امور خارجه چین امروز (دوشنبه) با «نیکلاس برنز» سفیر آمریکا در پکن دیدار و رایزنی کرد.

کین که میزبان برنز در وزارت خارجه چین بود، ضمن تاکید بر لزوم اصلاح رفتار واشنگتن در قبال مسئله تایوان، تثبیت روابط آمریکا-چین را یک امر ضروری توصیف کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی گفت که تثبیت روابط چین و آمریکا، آنهم پس از اینکه مجموعه‌ای از اظهارات و اقدامات غلط منجر به تنش عمیق در روابط شد، ضروری است.

وزیر خارجه چین همچنین خواستار اصلاح نحوه رفتار آمریکا در موضوع تایوان و جلوگیری از تبدیل‌شدن سیاست اصل «چین واحد» به یک پوسته توخالی شد.

طبق این گزارش، کین در این‌باره توضیح داد: «اظهارات و اقدامات نادرست آمریکا تاکنون، شتاب مثبت روابط با چین را که به سختی به‌دست آمده بود، تضعیف کرده است. دستور کار گفتگو و همکاری توافق‌شده بین دو طرف مختل و روابط دو کشور بار دیگر دچار سردی شده است. اولویت اصلی، تثبیت روابط چین و آمریکا، اجتناب از مارپیچ نزولی و جلوگیری از هرگونه حادثه بین واشنگتن و پکن است».

پیش از این، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن متهم کردن چین به رفتار تحریک‌آمیز و غیر ایمن در دریای جنوبی، گفته بود که هرگونه حمله نظامی به نیروهای فیلیپینی، واکنش واشنگتن را در پی خواهد داشت. (جزئیات بیشتر)

منبع: فارس