معاون شورای امنیت روسیه امروز در واکنش به‌سخنان «ماتئوش موراویتسکی» تأکید کرد: لهستان در جنگ ناتو با روسیه به‌سرعت محو می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه امروز جمعه در واکنش به اظهارات «ماتئوش موراویتسکی» نخست وزیر لهستان که اعلام کرده بود اوکراین حق دارد به روسیه حمله کند و ناتو به سرعت در یک جنگ فرضی با روسیه پیروز خواهد شد، تصریح کرد: نمی‌ دانم چه کسی در چنین جنگی برنده یا بازنده خواهد شد؛ اما با توجه به نقش لهستان به عنوان پایگاه ناتو در اروپا، این کشور قطعاً همراه با نخست‌ وزیر رشد نیافته‌ اش ناپدید خواهد شد.

وی پیشتر هم در سخنانی گفته بود: تنها راه روسیه به منظورتضمین صلح پایدار با اوکراین این است که مرزهای کشورهای متخاصم را تا حد امکان به عقب براند، حتی اگر این هدف به معنای رسیدن تا مرزهای لهستان باشد.

نائب رئیس شورای امنیت ملی روسیه، در سالگرد آغاز عملیات نظامی این کشور در اوکراین یادآور شده بود که روسیه در این جنگ پیروز خواهد شد و نوعی توافق در نهایت به جنگ با اوکراین پایان خواهد داد.

این مقام روس تاکید کرد که روسیه پس از پیروزی در جنگ مذاکرات سختی با اوکراین از جمله رئیس جمهور این کشور در صورت زنده بودن در پیش خواهد داشت.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های خودمختار دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است. به نوشته اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از هشت سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌یف قرار داشتند».

از آن زمان تاکنون کشورهای اروپایی به این بهانه رویکرد ضد روسی خود را تشدید کرده‌اند. در حالی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته بود که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از ۸ سال تحت نسل کشی و آزار و اذیت رژیم کی یف قرار داشتند» اما آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

برچسب‌ها