رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از اجرای طرح سراسری تشدید مبارزه با قاچاق کالا و کشف بیش از ۳ هزار و ۲۰۲ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق طی یک ماه گذشته در کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار "حسین رحیمی" در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و آغاز خریدهای نوروزی و ... در کشور و همچنین ضرورت نیاز جامعه به تامین و توزیع مناسب کالاهای اساسی در سطح بازار، برخی از عناصر سودجو و فرصت طلب با اهدافی از قبیل کسب سودهای نامشروع، ایجاد نارضایتی عمومی و اخلال در مدیریت تولید و توزیع کشور، بازار را مورد هدف قرار داده و با سوءاستفاده از فرصت پیش آمده در صدد جابه‌جایی غیر قانونی اقلام و کالاهای مذکور هستند.

وی افزود: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی با تدوین برنامه و ترسیم چشم انداز مأموریتی و همچنین با برنامه ریزی عملیاتی صحیح و عملی، اخلالگران و قاچاقچیان حوزه کالاهای اساسی و ضروری را طی یک ماه گذشته در کشور شناسایی و طرح سراسری تشدید مبارزه با قاچاق کالا در کشور را اجرا کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا تصریح کرد: در این راستا کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی در یک طرح منسجم و متمرکز به محل‌های مورد نظر اعزام و در بازدید و بازرسی از محل دپو و نگهداری کالاها بیش از ۱۴ میلیون عدد انواع اقلام و کالاهای اساسی از قبیل کالاهای خوراکی و ارزاق عمومی، ۸۰۹ هزار لیتر سوخت و مشتقات نفتی، دام و طیور به همراه برخی از اقلام و کالاهای ممنوعه و ... را کشف کردند.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه را بیش از ۳ هزار و ۲۰۲ میلیارد ریال برآورد کردند، ادامه داد: در این زمینه تعداد ۸۴۷ متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

این مقام ارشد انتظامی ضمن تقدیر و تشکر از همراهی خوب مردم ولایت مدار با پلیس امنیت اقتصادی گفت: شناسایی فرآیندها و رویه‌های ناسالم اقتصادی به صورت مستمر در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی بوده و همواره با اقتدار نسبت به حذف بسترهای فسادزا در نشان‌گاه‌های اقتصادی اقدام می‌کند.