کد خبر 1453212
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶

مدیر مرکز ملی فوتبال توضیحاتی را درباره ساختمان جدید فدراسیون فوتبال و زمان بهره برداری آن ارائه داد.

به گزارش مشرق، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال هفته گذشته از شروع ساخت و ساز در مرکز ملی فوتبال بازدید کرد و امروز داود پرهیزکاری، مدیر مرکز ملی فوتبال توضیحاتی را در این باره ارائه کرده است.

پرهیزکاری با اشاره به آغاز شروع ساخت و ساز در مرکز ملی فوتبال گفت: پس از پایان مسابقات تیم ملی در جام‌جهانی قطر، رئیس فدراسیون فوتبال درصدد گسترش مجموعه مرکز ملی فوتبال ایران برآمد. با توجه به حرفه‌ای شدن تیم نوجوانان، جوانان و سایر رده‌های تیم ملی، نیاز داریم بسترهایی را در مرکز ملی فوتبال ایجاد کنیم.

مدیر مرکز ملی فوتبال افزود: لذا مذاکرات متعددی با شهرداری تهران برگزار کردیم، بر این اساس خوابگاه دختران تا چند ماه آینده توسعه پیدا می‌کند. رختکن‌های زمین‌های تمرینی شماره ۲ و ۳، به وسعت نزدیک به ۵۰۰ متر ایجاد خواهد شد. واحد نگهبانی مرکز ملی فوتبال هم به حالت شکیل‌تری ساخته خواهد شد و تمام سیستم روشنایی مجموعه که مربوط به ۲۵ سال پیش بوده و فرسوده شده است، تغییر می‌کند تا مرکز ملی فوتبال نوسازی شود.

بیشتر بخوانید:

اعتراض ایران به استفاده از نام جعلی برای خلیج فارس

وی درباره سرنوشت ساختمان جدید فدراسیون فوتبال که دو بار در سال‌های ۹۶ و ۹۷ توسط رئیس فیفا و رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا کلنگ‌زنی شده اما هنوز ساخت آن آغاز نشده است نیز خاطرنشان کرد: در ساخت و سازهای آغاز شده از همه مهم‌تر ساختمان جدید فدراسیون فوتبال است که در مرحله انتخاب مشاور قرار دارد و ظرف دو سال آینده این ساختمان در مجاورت مرکز ملی فوتبال ساخته خواهد شد.