معاون اول قوه قضائیه از آزادی تمامی دانشجویان بازداشتی دانشگاه شریف در روز گذشته خبر داد و گفت: دستور داده شد افرادی که اغفال شدند، سریعاً آزاد شوند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق با بیان اینکه قوه قضائیه در دوره تحول و تعالی به‌طور منسجم برای رسیدن به قوه قضائیه در تراز انقلاب برنامه‌ریزی کرده است، گفت: قوه قضائیه باید مظهر شجاعت و تأمین آسایش مردم باشد. امروز به صورت قاطع اعلام می‌کنم که قوه قضائیه با برنامه در حال حرکت است و آمادگی دارد که در محافل علمی برنامه‌های خود را ارائه دهد و نخبگان، اساتید دانشگاه و حوزه و هر کسی که حرفی برای گفتن دارد، نقد کنند و ما نیز از آن‌ها متشکر خواهیم بود.

معاون اول قوه قضائیه در خصوص نحوه رسیدگی به پرونده‌های اغتشاشات و آشوبگران نیز خاطرنشان کرد: چه از طریق دادستان کل کشور و چه از طریق رئیس محترم قوه قضائیه به دادگستری‌های سراسر کشور دستور داده شد تا با سرعت به پرونده‌های مربوط به این حوزه رسیدگی شود و افرادی که اغفال شدند، سریعاً آزاد شوند.

وی اظهار کرد: به عنوان نمونه روز گذشته دانشجویانی که از دانشگاه شریف دستگیر شده بودند، همگی آزاد شدند و هیچ دانشجویی از دانشگاه شریف نداریم که آزاد نشده باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق عنوان کرد: آن تعداد افرادی که به طور مسلحانه امنیت جامعه را بر هم زدند و بانک و اموال مردم را آتش زدند با قید فوریت پرونده آن‌ها در دادسراها رسیدگی خواهد شد تا با صدور کیفرخواست پرونده به دادگاه برود و دادگاه نیز به طور فوق‌ العاده وقت رسیدگی تعیین کند تا تکلیف این افراد نیز مشخص شود.

منبع: مهر