کد خبر 1424675
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
توضیحات وزارت علوم درباره وقایع دانشگاه شریف؛ هیچ نیروی انتظامی و امنیتی وارد محیط دانشگاه نشده است

مرکز حراست وزارت علوم، با صدور اطلاعیه‌ای ابعاد وقایع روز یکشنبه ۱۰ مهرماه ۱۴۰۱ در دانشگاه صنعتی شریف را تببین کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، مرکز حراست این وزارتخانه، با صدور اطلاعیه‌ای ابعاد وقایع روز یکشنبه ۱۰ مهرماه ۱۴۰۱ در دانشگاه صنعتی شریف را تببین کرد.

در این بیانیه تاکید شد که علی‌رغم تجمع فاقد مجوز و رفتارهای دون شأن دانشگاهی نسبت به نیروهای جان بر کف انتظامی و امنیتی مستقر در خارج از دانشگاه، هیچ یک از نیروها تا پایان ماجرای آن شب وارد محیط دانشگاه نشدند.

متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است؛

« در پی تجمع جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در روز یکشنبه دهم مهرماه ۱۴۰۱ در محوطه دانشگاه و روایت‌سازی های غیر واقعی از آن توسط ناآگاهان و دشمنان این مُلک و ملت، بدینوسیله نتیجه‌ی تحقیقات انجام شده در صحنه، بررسی دوربین‌های مداربسته دانشگاه و گزارشات مأمورین مستقر در خارج از دانشگاه و نیز بازپرسی‌های به عمل آمده از برخی عوامل اغتشاشگر را به شرح ذیل به استحضار ملت شریف ایران می رساند:

۱- در روز مذکور، نهادهای ذیربط دانشگاهی هیچگونه مجوزی برای تجمع صادر نکرده و تجمع فوق الاشاره، اساساً برخلاف مقررات دانشگاه برگزار شده بود.

۲- از حدود ساعت ۱۶ جمعی از دانشجویان، جنب درب جنوبی دانشگاه تجمع کرده و بدون مطرح نمودن خواسته مشخص صنفی، سیاسی، اجتماعی به سردادن شعارهای ساختارشکن مبادرت نمودند.

۳_ متاسفانه برخی شعارها از نوع فحاشی بسیار رکیک و خارج از شأن دانشگاه و دانشجو و ساحت مقدس محیط علمی و تربیتی بوده است.

۴- اولین معترضین به آن فضای هتاکانه عده‌ای از دانشجویان فهیم، فکور و فرهیخته‌ی همان دانشگاه بودند که متأسفانه همین عزیزان نیز مورد تعرض گروه فوق الاشاره قرار می‌گیرند.

۵- دانشجویانی که بدون رعایت تربیت ایرانی-اسلامی و آداب و ملاحظات مربوط به حضور بانوان، زشت‌ترین و بی‌سابقه‌ترین فحاشی‌ها در حضور دختران دانشجو را سر دادند، به قصد خروج از درب جنوبی دانشگاه الحاق به عده‌ای که از پیش در خارج از دانشگاه مستقر بودند، به سوی این درب حرکت می‌کنند که با حضور و ممانعت نیروهای خدوم فراجا مواجه می شوند، اما در اینجا نیز با سر دادن همان نوع شعارهای وقیح به عوامل انتظامی را تشدید می نمایند.

۶- گروه یاد شده در مرحله‌ی بعدی به سوی درب شمالی دانشگاه حرکت می‌کنند و در عین حال با برقراری تماس با بدنام‌ترین نارسانه‌های ماهواره‌ای، ادعای سراسر کذب ضرب و شتم خویش و محاصره دانشگاه توسط نیروهای امنیتی و انتظامی را مطرح می‌نمایند.

۷- با ورود شبکه‌های خبیث و مزدور سعودی، آمریکایی و انگلیسی به ماجرا و دامن زدن به شایعه‌ی محاصره دانشگاه و تیراندازی و...، تعدادی از اولیای دانشجویان و رهگذران در مقابل درب‌های شمالی و جنوبی تجمع کرده و البته تعدادی از عناصر آشوبگر که از پیش در خارج از دانشگاه مترصد فرصت بودند به آنها می‌پیوندند و تلاش می‌کنند تجمع را به سوی اغتشاش و آشوب هدایت کنند.

۸- علی‌رغم تجمع فاقد مجوز و رفتارهای دون شأن دانشگاهی نسبت به نیروهای جان بر کف انتظامی و امنیتی مستقر در خارج از دانشگاه، هیچ یک از نیروها تا پایان ماجرای آن شب وارد محیط دانشگاه نشدند.

۹- پس از خروج جماعت متخلف از محوطه دانشگاه، تعداد ۳۵ نفر از عناصر موسوم به لیدرهای این گروه که کاملاً شناسایی شده بودند در خارج از دانشگاه بازداشت شدند. از این گروه ۲۰ نفر همان شب پس از احراز هویت و ثبت سوابق آزاد شدند و ۱۵ نفر دیگر در روزهای بعدی و پس از انجام تحقیقات مقتضی مرخص شدند. هم اکنون هیچ یک از اعضای آن گروه در بازداشت نمی‌باشند.

 ۱۰- مرکز حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن ابراز تأسف از حرمت‌شکنی روی داده در دانشگاه برجسته و ارجمند شریف اعلام می دارد:

 الف) اطلاعات موثق حکایت از آن دارد که هدف عوامل اصلی ماجرای یکشنبه گذشته، تحریک نیروهای انتظامی و امنیتی حاضر در صحنه به واکنش‌های خشم آلود و نهایتاً کشته‌سازی مشابه با برخی رویدادهای سال‌های گذشته بوده است؛ که به فضل الهی و با بردباری مثال‌زدنی نیروهای مذکور، این توطئه خطرناک و ضد انسانی به نتیجه نمی‌رسد. طبیعتاً نهادهای امنیتی در زمان مقتضی در این مورد اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

ب) جمع مورد بحث در دانشگاه ممتاز شریف، استثنا بر قائده هستند و اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان این دانشگاه معظم، از رفتار آن جمع بری بوده و در عمل پیشقراولان علم و فناوری‌های دانش‌بنیان هستند.

ج) ضمن تقدیر فراوان از دانشجویان فهیم و فرهیخته‌ای که به قصد تذکر به گروه پیش گفته، مورد تعرض آنها قرار گرفتند، به طور ویژه از بسیج عزیز دانشجویی که با خویشتن‌داری مانع سوءاستفاده بدخواهان ایران، اسلام و دانشگاه و دانشجو شدند، سپاسگزاری می‌نماید.

د) با تشکر از ریاست، کادر مدیریت و اساتید اندیشمند دانشگاه که با حضور در محوطه و تذکر به جماعت فحاش، مانع از گسترش آثار سو آن تجمع شدند، انتظار دارد با به کارگیری بیشتر و دقیق‌تر ساز و کارهای دانشگاهی از تکرار اتفاقات ناگوار مشابه پیشگیری نمایند.

ه) بدیهی است نهادهای امنیتی کشور بر اساس وظایف ذاتی خویش، عوامل مخل امنیت و دنباله‌روان گروهک‌های تروریستی و نارسانه‌های سعودی، آمریکایی و انگلیسی را بدون هیچ گونه ملاحظه و با قاطعیت مورد تعقیب قانونی قرار خواهند داد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    0 0
    سلام دوستان حراست اگر بتوانند چند نفر از لیدر های انها راضی کنند در مسجد دانشگان شریف گوشه ای از اقداماتشان راتشریح کنند برای ارامش جامعه بسیار مفید است اجازه دهید ادم های عادی نیز در مسجد حضور داشته باشند
    • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      0 0
      اسب تروآ ی آمریکا ــ اینترنت اسب تروآی آمریکا است پرورش یافتن نوجوانان ما توسط اسب تروآ ی آمریکا ؛ باید اولین مساله امنیت ملی ما قرار بگیرد.
  • محمد IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    2 1
    یه عده دانشجوی روانی و به معنای واقعی بی شعور که اتفاقا تعدادشان به نسبت کل دانشجویان شریف اندک هست. فحاش بد دهن فریب خورده حیف امکانات بیت المال که برای اینها به هدر بره
  • رضا IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 0
    رفتارهای هنجار شکنانه این اراذل و به اوباش بجای خود محکوم است اما پرسش اینجاست که چرا نیروهای فراجا از برخورد مناسب و رفتار در شان این عوامل شبکه های معاند خودداری کرده اند؟!
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 0
    خخخخه به راحتی آزاد می شوند شرم آور هست
  • هستم IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    0 1
    جامعه دانشگاهی نیاز به اینترنت بین‌المللی دارد
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 0
    یعنی با وجود ارتکاب جرم مشهود و مستند، قوه قضا بدون هیچ اقدامی سریعا دستور رهاسازی مجرمین رو صادر کرد. آیا این قوه با چنین عملکرد بی‌ضابطه و بی‌حساب‌کتابی میتونه عدالت، احترام به قانون و بازدارندگی از بزهکاری رو در جامعه گسترش بده؟
  • کاظم IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    0 0
    چرا باید این دانشجویان مخل امنیت کشور آزاد شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس