کد خبر 1413750
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸

به گزارش مشرق، محمد ایمانی طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

روزنامه اعتماد، دیروز به قلم عباس عبدی نوشت: "دولت رئیسی دستاوردی نداشته و آمار افزایش سرمایه گذاری، رشد اقتصادی و کاهش تورم از ۶۰ درصد به ۴۵ درصد هم درست نیست". او در عین حال از این که دولت بگوید کدام وضعیت اقتصادی را تحویل گرفته، ابراز ناخرسندی کرده است.

این در حالی است که مدیر مسئول اعتماد چند روز قبل اذعان کرد: "دولت در حوزه اقتصادی و باوجود تحریم‌ها توانست سر و سامانی به نیازهای اجرایی و عمومی بدهد و حقوق کارکنان، پرداخت یارانه‌ها و تامین اقلام اساسی را به خوبی مدیریت کند. ارتباطات خارجی و فعالیت اقتصادی و تجاری را به حداکثر رساند. با افزایش چشمگیر میزان مراودات، دستاوردهای فراوانی کسب شده . مناسبات با برخی کشورها به نقاط حساسی رسیده بود که دولت توانست به وضعیت مطلوب بازگرداند. موفقیت بعدی، واکسیناسیون عمومی بود".

دولت در آغاز راه، غیر از قتل‌عام روزانه ۷۰۹ نفر در اثر کرونا، با میراث کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیاردی، سررسید سود ۵۲ هزار میلیارد تومانی اوراق فروخته شده در دولت قبل، نقدینگی ۸ برابر شده و رکورد تورم ۶۰ درصدی، جارو شدگی ذخائر ارزی، کاهش شدید صادرات نفت، و رسیدن ذخایر کالاهای اساسی به خط قرمز مواجه بود؛ اما توانست نوع این بحران ها را به خوبی مدیریت کند.

اجازه دهید فقط درباره تصمیم درد سر ساز " تعیین نرخ ۴۲۰۰ تومان و واگذاری ۶۰ میلیار دلار" ظرف سه سال، چند سند را از روزنامه اعتماد و نوشته های آقای عبدی مرور کنیم. دولت رئیسی در حالی آغاز به کار کرد که بودجه ارزی سال ۱۴۰۰، توسط دولت روحانی صفر شده بود.

هر چند روزنامه اعتماد، ۲۲ فروردین ۹۷  (هنگام تعیین نرخ ارز) در تیتر اول خود نوشته بود: "بازگشت اسحاق؛ اعتماد از حضور مقتدرانه جهانگیری برای حل بحران ارزی گزارش می دهد"؛ اما همین روزنامه ۲۲ آبان ۱۴۰۰، از قول عبدی تیتر زد: "دلار ۴۲۰۰ تومانی؛ استخوانی در گلوی دولت".

عبدی  یک هفته بعد (۳۰ آذر) در توییتر نوشت: "دو پوست موز زیر پای دولت است. اول ادامه دلار ۴۲۰۰ تومانی. دوم حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی. انتخاب کنید که کدام گام را برخواهید داشت؟". یعنی دولت روحانی، نه راه پس برای دولت بعدی گذاشته بود و نه راه پیش! و در هر صورت، باید پا روی پوست موز می گذاشت و زمین می خورد!

وقاحت بیشتر، تیتر ۲۱ خرداد امسال "اعتماد" (پس از حذف ارز دولتی) است که به نقل از بیانیه ۶۱ کارشناس دست به پیشگویی و التهاب آفرینی زد: "ایران در آستانه تورم سه رقمی"! اغلب این ۶۱ نفر، از حامیان  روحانی درانتخابا ۹۶ و سهیم در سوء تدبیر های وی بودند

اجمالا، پیش بینی طیف مورد بحث این بود که دولت مجبور است پا روی یکی از دو پوست موز بگذارد و تورم را به نرخ سه رقمی (بالای ۱۰۰ درصد) برساند.

اما اکنون که آن پیشگویی مغرضانه غلط از آب درآمده، به جای عذرخواهی از سوء مدیریت، و تشکر از زحمات طاقت فرسای دولتی که توانسته بخشی از خرابکاری های آنها را جبران کند، باز هم بی انصافی و تحریف را ترجیح داده اند.