آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در پیامی به مناسبت ارتحال آیت‌الله شیخ محمدعلی ناصری از اساتید اخلاق حوزه اصفهان، گفت: این عالم برجسته اخلاقی عمر خود در خدمت به مردم سپری کرد.

به گزارش مشرق از دفتر آیت‌الله نوری همدانی، وی در این پیام آورده است: ارتحال عالم ربانی آیت‌الله آقای حاج شیخ محمدعلی ناصری «ره» موجب تأسف و تأثر گردید.

این مرجع تقلید افزوده است: آن فقیه مهذب و مدرس اخلاق سالیان فراوانی را از محضر پرفیض اساتید بزرگ در حوزه مقدس نجف بهره برد و به مقامات مهم علمی و اخلاقی دست‌یافت و بخشی از عمر بابرکت خود را نیز به ترویج فرهنگ اهل‌بیت (ع) و خدمت به مردم سپری نمود و همواره در تحکیم نظام اسلامی کوشید.

وی ادامه داده است: این‌جانب فقدان این استاد اخلاق و عالم خدمتگزار را به حوزه‌های علمیه و همه وابستگان و آقازادگان محترم، ارادتمندان و اهالی متدین اصفهان تسلیت عرض نموده و علو مقام برای آن فقید سعید مسألت می‌نمایم.

به گزارش مشرق، آیت‌الله شیخ محمدعلی ناصری استاد اخلاق و مدرس حوزه علمیه اصفهان روز گذشته (جمعه ) دریکی از مراکز درمانی اصفهان به دیار باقی شتافت.

آیت‌الله محمدعلی ناصری دولت‌آبادی سال ۱۳۰۹ ‏هجری شمسی در شهر دولت‌‏آباد برخوار در خانواده‌‏ای مذهبی به دنیا آمد. پدر او  حجّت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمدباقر ناصری‏ و در شمار عالمان فرهیخته آن دوران بود.

حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر (عج)، حوزه علمیه صاحب‌الزمان (عج)، حوزه علمیه نرجس خاتون (س)، مرکز دیجیتال حضرت، ولی‌عصر در دولت‌آباد و موسسه تحقیقات نجوم اسلامی ازجمله مراکز دینی زیر نظر این استاد حوزه بود.

آیت‌الله ناصری علاوه بر تلاش‌های علمی و دینی و هدایت و راهنمایی مردم طلاب و اهل علم در کارهای خیر نیز مشارکت جدی داشت و ازجمله این اقدامات می‌توان به تلاش برای ایجاد مرکز درمانی حضرت ولیعصر، بخش دیالیز بیمارستان گلدیس شاهین‌شهر، بخش دیالیز بیمارستان محمد میمه و اورژانس شبانه‌روزی دولت‌آباد اشاره کرد.

آب حیات (مجموعه سخنرانی درباره امام عصر)، در امتداد نور (مجموعه سخنرانی درباره آیات تأویل شده به حضرت، ولی‌عصر و آخرالزمان)، رسم بندگی (فرازهایی از خطبه بلند حضرت امیرالمؤمنین در مورد حالات و خصوصیات اخلاقی متقین) و سخن دوست از تالیفات و آثار به‌جامانده از آیت‌الله ناصری است.

برچسب‌ها