کد خبر 1411666
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰

رسانه های آمریکایی از زخمی شدن چند نظامی این کشور در حملات راکتی چهارشنبه شب به دو پایگاه نظامی آمریکا در دیرالزور سوریه خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه های آمریکایی از زخمی شدن چند نظامی این کشور در حملات شامگاه چهارشنبه به پایگاه های نظامی آمریکا در سوریه خبر دادند.

بر اساس این گزارش، رسانه های آمریکایی اعلام کردند که در حملات راکتی که دو پایگاه نظامی این کشور در میادین نفتی کونیکو و العمر در دیرالزور واقع در شمال شرقی سوریه را هدف قرار داد، چند نظامی آمریکایی زخمی شدند.

در همین راستا، شبکه ای.بی.سی. نیوز به نقل از یک مقام آمریکایی که به نام وی اشاره نشده است، اعلام کرد که در حمله راکتی به محل استقرار نظامیان آمریکا در سوریه شمار نامعلومی از نظامیان ارتش آمریکا زخمی شدند.

وی در عین حال مدعی شد که جراحات نظامیان آمریکایی سطحی و خفیف است.

این شبکه همچنین افزود که بالگردهای آپاچی ارتش آمریکا در واکنش به حمله به پایگاه های نظامی این کشور در سوریه حملات هوایی را انجام دادند که طی آن دست کم سه خودرو هدف قرار گرفت.

لازم به ذکر است که شبکه خبری المیادین شامگاه چهارشنبه از حمله راکتی به پایگاه نظامی آمریکا در سوریه خبر داد.

بر اساس این گزارش، شبکه خبری المیادین به نقل از منابع خود گزارش داد که سه فروند راکت به پایگاه ائتلاف بین المللی تحت سرکردگی آمریکا در میدان گازی کونیکو در شمال شرقی دیرالزور اصابت کرد.

المیادین همچنین از پرواز گسترده جنگنده ها و بالگردهای ائتلاف بین المللی تحت سرکردگی آمریکا در آسمان حومه دیرالزور خبر داد.

این در حالی است که برخی منابع هم از هدف قرار گرفتن پایگاه نظامی آمریکا در میدان نفتی العمر در شمال سوریه خبر دادند.

خبرگزاری سوریه هم حمله راکتی به دو پایگاه نظامی آمریکا در میادین العمر و کونیکو در دیرالزور را تایید کرد.

این خبرگزاری افزود: نظامیان آمریکا منطقه را بسته اند و ستون دود از این دو پایگاه برخاسته است.

منبع: مهر