جریان های ضد مقاومت با نسبت دادن یک فایل صوتی جعلی به نوری المالکی قصد داشتند در روند انتخاب نخست وزیر کارشکنی کنند اما با هوشیاری چارچوب هماهنگی بازهم ناکام ماندند.

سرویس جهان مشرق؛ در عراق اختلاف میان احزاب و گروه های سیاسی هر روز گسترده تر می شود و در این میان حملات جریان صدر نسبت به چارچوب هماهنگی شیعی که اکثریت مجلس را در اختیار دارد وارد مرحله جدیدی شده است.

در روزهای گذشته تیم رسانه ای جریان صدر مانور زیادی بر روی بازنشر فایل صوتی داد که علی فاضل (عضو شناخته شده تیم رسانه ای ضد بسیج مردمی) منتشر کرده و مدعی شده متعلق به نوری مالکی (عضو ارشد چارچوب هماهنگی شیعی) است.

علی فاضل که دشمنی او با مقاومت عراق بر هیچ کسی پوشیده نیست در حالی خواستار تشکیل یک کمیته به اصطلاح بین المللی برای تحقیق درباره این مسئله شده که جعل و صداسازی با فناوری های امروز کار بسیار آسانی به شمار می آید و وی هیچ سند قابل اتکایی دیگری را ارائه نکرده است.

در روزهای گذشته فاضل و جریان رسانه ای ضد مقاومت انواع و اقسام تهمت ها را روانه نوری مالکی کردند و کانال های خبری حامی جریان صدر در مسیر این سناریوی نخ نما حرکت کردند و به روش های مختلف از جمله مصاحبه های متعدد بر حقیقی بودن بودن فایل صوتی تاکید کردند.

البته برای کسانی که تحولات چند ماه گذشته عراق را از نزدیک دنبال می کنند انتشار فایل صوتی موضوع جدیدی نبود و خوب می دانند جریان رسانه ای حامی صدر بسته متفاوتی را برای حمله به چارچوب هماهنگی شیعی آماده کرده است.

باید توجه داشت فایل صوتی زمانی منتشر شد که چارچوب هماهنگی شیعی تصمیم گرفت نوری المالکی را به عنوان یکی از گزینه های نخست وزیری انتخاب کند و همین مسئله جریان صدر را به این نتیجه رساند سناریو اتهام را در دستور کار قرار دهد.

رسانه های حامی جریان صدر با این دروغ پراکنی ها تلاش کردند میان گروه های شیعی در چارچوب هماهنگی دو قطبی و اختلاف ایجاد و پیشرفت های حاصل شده برای معرفی نخست وزیر را نابود کنند که در نهایت ناکام ماندند.

چارچوب هماهنگی شیعی که اکثریت را در پارلمان در اختیار دارد خوب می دانست جریان صدر و بعثی ها از مالکی به شدت کینه دارند برای ناکام گذاشتن سناریوی دروغ فایل صوتی (که با هدف تشکیل نشدن دولت منتشر شد) تصمیم گرفت نام این عضو ارشد خود را از گزینه نخست وزیری حذف کند.

در نهایت رهبران چارچوب هماهنگی از جمله نوری المالکی برای نخست وزیری بر روی معرفی «حیدر العبادی، قاسم الاعرجی، علی شکری و محمد شیاع االسودانی» به توافق اولیه رسیدند و در نهایت گزینه آخر (محمد شیاع) انتخاب شد.

تظاهرات‌کنندگان عراقی وارد «منطقه سبز» شدند/ الکاظمی: منطقه سبز تخلیه شود+فیلم

به گفته منابع میدانی، با وجود این که نام مالکی از میان گزینه های نخست وزیری برداشته شد باز هم دشمنان در پشت پرده طرح حذف و ترور وی دنبال می کنند چرا که اهداف مشخص از جمله ضربه زدن به مقاومت و خارج نشدن از بن بست سیاسی در سر دارند.

نوری مالکی یکی از فرماندهان کارآمد مقاومت به شمار می آید و جریان های داخلی همسو با ائتلاف غربی - عبری - عربی با حذف وی درصدد هستند نیروهای مقاومت عراق را تضعیف کنند و همچنین از تشکیل دولتی (که جریان صدر در راس نباشد) جلوگیری کنند.

از سویی دیگر نباید فراموش کنیم جریان های حامی صدر و بعثی ها از سال های قبل از نوری المالکی کینه دارند چرا که او تنها فردی بود که سرکشی آنان را مهار و متوقف کرد و اجازه قدرت نمایی به عناصر شبه نظامی نداد و تحریب وی در در مقطع فعلی موضوع جدیدی نیست و همان طور که گفته شد این گروه ها اگر فرصت پیدا کنند این نیروی موثر مقاومت را حذف و ترور می کنند.

البته باید توجه داشت هر زمانی که دشمنان مقاومت قصد حذف رهبران سیاسی و فرماندهان نظامی مقاومت دارند ابتدا با دروغ پراکنی و ترور رسانه ای کار را شروع می کنند تا اوضاع از کنترل آنان خارج نشود و بتوانند اهداف را پیش ببرند و افکار عمومی را آماده کنند و این موضوع دقیقا در خصوص شهید سلیمانی و ابومهدی صدق می کند و قبل از شهادت، سیاه لشکر آمریکایی ها، صهیونیست ها و ارتجاع عرب که مشتکل از جریان های بعثی، تشرینی و برخی گروه های شیعه نام آشنا بودند در جریان تظاهرات های اکتبر نقش خود را در ترور رسانه ای فرماندهان مقاومت ایفا و راه را برای ترور فیزیکی باز کردند.

برچسب‌ها