کد خبر 1383990
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵

به گزارش مشرق، علی مهدیان فعال رسانه‌ای در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: بعضی ها درصد شرکت نکردگان در انتخاباتها را میشمارند و میگویند اینها که رای نداده اند یعنی جمهوری اسلامی را قبول ندارند. بعد خیال میکنند اگر امروز رفراندوم برگزار کنیم خیلی ها به جمهوری اسلامی رای آری نمیدهند. 

یاد آن لطیفه میافتم که گرگی وارد شهر شد چند نفر به سمتش حمله کردند، دید از پسشان بر نمیاید فریاد زد کمک کمک. اینها گفتند جناب گرگ اینجا اگر کمک بخواهی مردم به کمک ما میآیند نه تو.

 حالا اولا اگر کسی فکر میکند مردم از جمهوری اسلامی دست بر میدارند یعنی اجازه میدهند دینشان را کنار بگذارند تا رفاه پیدا کنند(رد اسلامیت) یا  بیگانه ظالمی برایشان تصمیم بگیرد به جای خودشان(رد مردمسالاری)، این شخص مردم را نشناخته. مقابل جمهوری اسلامی کیست؟ چیست؟ چه نظامی است؟ جرات کنید بگویید. تا مردم انتخاب کنند. 

ثانیا برخی فکر میکنند مردم اسلام را از دهان روشنفکران میگیرند نه روحانیت و از بین نظرات متفاوت این و آن از اسلام تقریری غیر از تقریر امام خمینی را انتخاب میکنند باز هم مردم را نشناخته اند. اگر امام نه، بفرمایید چه کسی؟ اسلام را از که میگیرند، جرات کنید بگویید. تا مردم انتخاب کنند. تمام کسانی که در این جامعه رای بالا آورده اند هر کس که بوده در طول این چهل و چند سال خودش را ذیل امام تعریف کرده چه بنی صدر چه خاتمی چه احمدی نژاد چه هاشمی چه میرحسین چه هر کس. ممکن است بگویی دروغ گفته اند، میپرسم چرا خود را ولو به دروغ ذیل او تعریف کرده اند؟ جرات کنید بگویید.

حضور مردم در رفراندوم اگر حدود صد در صد حضور پای صندوق بوده و همین حدود هم رایشان «آری» بوده، حضور در انتخاباتهای مجلس و ریاست جمهوری در همان سالهای اولیه چند درصد حضور مردمی بوده؟ همان سال پنجاه و هشت حضور در انتخابات ریاست جمهوری زیر هفتاد درصد بوده. و انتخابات مجلس حدود پنجاه درصد بوده. در طول این سالها نیز متوسط حضور این دو انتخاباتها همین حدود بوده. اینکه حضور در انتخاباتهای مجلس و ریاست جمهوری فعلی را ملاک قرار میدهید نگاه کنید در اوج فشارهای اقتصادی و بیماریها و اعتراض به عملکردها و خصوصا هجوم رسانه ای همه جانبه بهاریها و عدالتخواه های خوارجی و اصلاح طلبها تا گنده های اسراییل و آمریکا برای رای ندادن مردم، کلا انتخابات های ما حدود ده،بیست درصد از مشارکتشان کم شده. یعنی جماعت مخالفی که با رای ندادن چیزی را میخواستند ثابت کنند ده بیست درصد بوده اند حداکثر چون این مقدار حضور کمتر شده و البته دلیل عدم حضور خیلی هایشان هم این نبوده لزوما. این الان موفقیت است یا شکست؟ همه ماجرا را جرات کنید بگویید. تا ببینیم آنچه رخ داده حماسه ایران و شکست مفتضحانه این و آن بوده است یا ضعف نظام اسلامی و مردم ایران.

رای سال پنجاه و هشت تعدادی داشت و کیفیتی. کیفیت یک رای را که نمیشمرند، تعدادش را میشمارند. بعد از چهل و چند سال فراز و نشیب و دیدن انواع سختی ها و مشکلات،کسی که هنوز رای میدهد و پایه است معنایش چیست؟ رای و پایگی امروز بعد از دیدن انواع نقصهای مسوولین دهه نود بوده بعد تحمل چهل و چند سال فشار بوده، خیلی ها تجربه اختناق شاه را نداشتند، خیلی ها امام را هم ندیده اند، خوب کیفیت این رای ها را چطور حساب میکنید؟ کیفیت یک رای برای کشف وضعیت یک امت لازم نیست؟ نه، این ایران حتی همان ایران پنجاه و هشت هم نیست. این ایران خیلی جلوتر است. جرات کنید بگویید. 

روزی که محمدرضا سرنگون شد همه دنیا میخواستند بماند و مردم خواستند نباشد. امروز که نظام اسلامی هست، همه دنیا میخواهند نباشد، پس چه چیزی باعث شده باشد و بماند؟ راستی اگر مردم میخواهند نظام نباشد علت موشکباران شهرها و مردم در دهه شصت چه بود؟ چرا مردم؟ علت تهاجم فرهنگی به مردم در دهه هفتاد چه بود؟ چرا مردم؟ علت تهاجم اقتصادی به مردم در دهه هشتاد و نود چه بود؟ چرا مردم؟ فشار به مردم میآورند که چه تصمیمی را عوض کنند؟ مگر مردم چگونه اند که نباید باشند؟ جرات کنید بگویید.

 شاخص دین چیست؟ محور شریعت چیست؟ اگر دین را با شاخص ولایت الله و نفی طاغوت معرفی کنیم. اگر به تعبیر امام اولین خاصیت قیام لله و انقلاب، نفی طاغوت و اثبات ولایت است. حفظ نظام مردمسالاری دینی مقابل هجوم همه دشمنان توسط یک ملت، جلوه دهنده همین حقیقت نیست؟ حقیقتا مردم امروز دیندارتر شده اند، حتی نسبت به دهه شصت. جرات کنید و بگویید.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.