کد خبر 1370177
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱

سخنگوی وزارت دفاع روسیه آماری از خسارات وارد شده به نیروهای اوکراینی طی شبانه روز گذشته ارائه کرد.

به گزارش مشرق به نقل از ریانووستی، «ایگور کوناشنوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در آخرین به روز رسانی از خسارات وارده به نیروها و تجهیزات نظامی اوکراین توسط ارتش روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی روسیه شب گذشته تعداد ۶ فروند پهپاد اوکراینی و یک فروند موشک «توچکا-یو» را ساقط کرده است.

وی همچنین با اشاه به حمله موشکی شب گذشته نیروی هوافضای روسیه، گفت: موشک‌های نقطه زن هوا به زمین تعداد ۶ تأسیسات نظامی اوکراین را منهدم کردند، از جمله یک پست فرماندهی حفاظت شده، یک انبار مهمات در نزدیکی روستای «اسلاتینو» و همچنین چهار منطقه تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات نظامی.

کوناشنکوف همچنین در ادامه افزود که هوانوردی نیروی هوافضای روسیه نیز ۶۹ سنگر و منطقه تمرکز تجهیزات نظامی و نیروی انسانی نیروهای اوکراینی را منهدم کرد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه با اشاره به عملیات توپخانه ارتش این کشور نیز گفت: واحدهای توپخانه ۵۴ موقعیت توپخانه نیروهای مسلح اوکراین، ۳۸ سنگر و همچنین ۱۹۵ منطقه تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات نظامی اوکراین را هدف قرار دادند و در پی آن حدود ۲۳۰ تن از ملی‌گرایان و ۵۲ واحد سلاح و تجهیزات نظامی منهدم شد.

وی همچنین با تشریح اقدامات نیروهای موشکی ارتش نیز گفت: نیروهای موشکی پست‌های فرماندهی تیپ ۸۱ هوایی در منطقه شهرک دولینا و تیپ ۷۷ دفاع زمینی در منطقه پودولوفکا در منطقه خارکیف را مورد اصابت قرار دادند. همچنین در منطقه کولباکینو در منطقه نیکولایف، یک پرتابگر سامانه موشکی اس -۳۰۰ نیز منهدم شد.

کوناشنکوف در پایان گفت: در مجموع از آغاز عملیات ویژه نظامی، ۱۴۶ فروند هواپیما، ۱۱۲ فروند بالگرد، ۶۹۶ فروند هواپیمای بدون سرنشین، ۲۸۶ سامانه موشکی ضد هوایی، ۲ هزار و ۷۸۳ دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، ۳۱۶ موشک انداز چندگانه، یک هزار و ۲۵۵ عراده توپ صحرایی و خمپاره انداز و همچنین ۲ هزار و ۵۹۰ دستگاه خودروی ویژه نظامی منهدم شده اند.

منبع: مهر