هزاران کرد فیلی عراقی امروز جمعه دوشاوش ملت عراق به راهپیمایی روز جهانی قدس رفتند و جنایات رژیم صهیونیستی و توطئه عادی سازی روابط برخی دولت ها با اسرائیل را محکوم کردند.

به گزارش مشرق، کردهای فیلی عراق امسال پرشور تر از هر سال دیگری در خیابان های بغداد و شهرهای دیگر عراق حضور یافتند تا بگویند که همچنان، «قدس محور است» و دست از آرمان بزرگ جهان اسلام نخواهند کشید.

کردهای فیلی گفتند که «کربلای دومی» در وجدان های آنها بیدار است و اینکه «راه قدس از کربلا می گذرد».

در بیانیه «کنگره ملی کردهای فیلی عراق» به مناسبت روز جهانی قدس آمده است: زنده نگه داشتن یاد قدس و یادآوری همواره آن بخشی از هویت امت اسلامی ماست و واجبی شرعی بر مومنان. جنایت اشغال قدس شریف هرگز کهنه نخواهد شد و در وجدان های مقاوم همیشه حاضر است.

در این بیانیه که به امضای «طارق المندلاوی» رئیس کنگره ملی کردهای فیلی رسیده است تصریح شد که روز قدس امسال به ویژه با جنایت های اخیر رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی اهمیت دو چندان یافته است؛ جنایت هایی که با حمایت آمریکا و همدستی غرب در حال انجام است.

به نوشته این بیانیه «روز قدس یکی از ایام الله مبارک است که سنگ بنای آن را امام خمینی (ره) گذاشت و اکنون تبدیل به نماد و نشانه آشکار ضد اشغالگری و سمبل مقاومت در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی و سلطه استکباری آمریکا شده است.

علاوه بر بغداد، دیگر شهرهای عراق نیز امروز شاهد راهپیمایی ها و تجمع های مردمی و عشایری به مناسبت روز جهانی قدس بوده است.

در روزهای گذشته نیز همایش ها و تجمع ها و نشست های مختلف نخبگان فکری و دانشگاهی در رابطه با قدس شریف در بغداد و دیگر شهرهای عراق برگزار شد.

منبع: ایرنا