کد خبر 1365906
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۰

وزارت دفاع روسیه خبر داد که ارتش این کشور به زرادخانه چند هزار تُنی از تسلیحات و مهمات اوکراین در شهر خارکیف دست یافته است.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه روز جمعه خبر داد که ارتش این کشور بر زرادخانه بزرگی از تسلیحات و مهمات نیروهای اوکراینی در منطقه خارکیف دست یافته است.

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، این زرادخانه حاوی هزاران تُن تسلیحات مربوط به دوران شوروی سابق و همچنین تسلیحات ارسالی کشورهای غربی است.

در این بیانیه آمده است که نیروهای اوکراینی زرادخانه بزرگی از خمپاره‌ها، موشک‌ها، تسلیحات پدافند هوایی و بمب‌های خوشه‌ای را در شهر خارکیف رها کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه گفت که نیروهای اوکراینی از این تسلیحات برای شلیک به مناطق مسکونی استفاده کرده و زندگی غیرنظامیان را در معرض خطر قرار داده بودند.

در این بیانیه آمده است که زرادخانه‌های کشف شده در مساحت بزرگ و در آشیانه‌های هواپیماها قرار داشته و هزاران تُن وزن داشته است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای باقی مانده از یگان آزوف و مزدوران خارجی در کارخانه آزوف‌استال در ماریوپل به طور کامل محاصره شده‌اند.

در این بیانیه آمده است که وضعیت در ماریوپل به حالت طبیعی بازگشته و ساکنان این منطقه آزادانه می‌توانند در خیابان‌ها رفت و آمد کنند.

از سوی دیگر یک فرمانده روسی روز جمعه اعلام کرد مرحله دوم «عملیات ویژه روسیه» در اوکراین شروع شده و هدف آن کنترل کامل بر دونباس و اتصال آن به شبه‌جزیره کریمه است.

 «روستم مینکایف» فرمانده حوزه مرکزی ارتش روسیه گفت، مرحله دوم عملیات در اوکراین از دو روز قبل شروع شده است.

این فرمانده روسی توضیح داد: «یکی از وظایف ارتش روسیه این است که دونباس و جنوب اوکراین را تحت کنترل کامل درآورد».

این مقام روس گفت: «این کار به ما اجازه خواهد داد گذرگاهی به سمت کریمه ایجاد کنیم و بر بخشی حیاتی از اقتصاد اوکراین اثر بگذاریم».

منبع: فارس