۴۸ درصد از شرکت‌کنندگان در یک نظرسنجی معتقدند عملکرد دولت انگلیس در پرونده زاغری «خیلی بد» یا «نسبتاً بد» بوده. این در حالی است که فقط ۱۳ درصد مدیریت دولتشان را «خیلی خوب» یا «نسبتاً خوب» دانسته‌اند.

سرویس جهان مشرق - «نازنین زاغری-رتکلیف» جاسوس انگلیسی-ایرانی که سال ۱۳۹۵ به جرم «توطئه برای سرنگونی حکومت ایران» در ایران حبس شد، پس از پایان دوره‌ی محکومیتش، روز چهارشنبه، ۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ایران را به مقصد انگلیس ترک کرد. پرونده‌ی زاغری طی سال‌های گذشته موضوع جنجال‌های زیادی، از جمله درباره‌ی کوتاهی دولت انگلیس برای آزادی وی، بوده است.

«نازنین زاغری-رتکلیف» (وسط) در آغوش خانواده‌اش پس از بازگشت به انگلیس (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› هزینه سنگین زاغری-رتکلیف روی دست ملکه انگلیس

پایگاه اینترنتی بین‌المللی «یوگاو» مستقر در انگلیس روز پنج‌شنبه، ۱۷ مارس ۲۰۲۲ (۲۶ اسفند ۱۴۰۰) نتایج یک نظرسنجی درباره‌ی عملکرد دولت انگلیس در پرونده‌ی نازنین زاغری-رتکلیف را منتشر کرد. در این نظرسنجی از ۲۴۰۴ شهروند بالغ انگلیس پرسیده شده است: «به نظر شما دولت چگونه پرونده‌ی نازنین زاغری-رتکلیف را مدیریت کرد؟»

۲۳ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گزینه‌ی «بسیار بد» را انتخاب کردند. ۲۵ درصد دیگر معتقد بودند عملکرد دولت انگلیس «نسبتاً بد» بوده است. این در حالی است که صرفاً ۱۱ درصد عملکرد دولتشان در پرونده‌ی زاغری-رتکلیف را «نسبتاً خوب» و تنها ۲ درصد این عملکرد را «بسیار خوب» دانستند. ۳۸ درصد از شرکت‌کنندگان نیز پاسخ «نمی‌دانم» را انتخاب کردند[۱].

نتایج نظرسنجی پایگاه اینترنتی «یوگاو» از ۲۴۰۴ شهروند بالغ انگلیس درباره‌ی عملکرد دولت این کشور در پرونده‌ی «نازنین زاغری-رتکلیف» (+)

[۱] How well or badly do you think the government has handled the case of Nazanin Zaghari-Ratcliffe? Link