کد خبر 1349544
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با افت ۶۲۶۳واحدی روبرو شد.

به گزارش مشرق، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۶میلیارد و ۹۱۰میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۴هزار و ۶۸۱میلیارد تومان در بیش از ۴۱۱هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۶۲۶۳واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۲۸۲هزار و ۷۹۶واحد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

اقدامات خوبی برای تخصیص سود سهام عدالت انجام شده است

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و بانک ملت شد و در مقابل شرکت‌های پالایش نفت تهارن، توسعه معادن و فلزات و فولاد کاوه جنوب کیش با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۲ میلیارد و ۸۶۰میلیون ورقه به‌ارزش ۲هزار و ۴۳۶میلیارد تومان در ۲۱۲هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۴۷واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۸هزار و ۱۴۵واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای پتروشیمی زاگرس، پلیمر آریا ساسول و تجلی توسعه معادن و فلزات شد و در مقابل شرکت‌های سرماهی‌گذاری صبا تامین، فرابورس ایران و پتروشیمی تندگویان بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.