امام جمعه اهواز اخیراً گفته است: برای تامین آب غیزانیه در دولت قبل شعارهای بسیاری داده شد ولی آب شربی که به این منطقه آمده تنها کفاف چند ساعت در شبانه روز است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

راهگشایی آخرالزمانی یک مرجع تقلید در مقابل جبهه مقاومت

آیت‌ا... العظمی نوری همدانی، از مراجع عظام تقلید در پیامی به همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» تأکید کرد: اصولا هر حرکت ارزشمند که در عالم به وقوع می ‌پیوندد، دارای یک انگیزه و یک الگوی ارزنده است، در این میان حرکت‌های انقلابی و جهادی به این موضوع دقت نظر بیشتری دارند و عمدتا دنبال اینکه حتما به پیروزی ظاهری دست پیدا کنند نیستند؛ بلکه در پی اثرگذاری آن و گرفتن نتیجه مطلوب به نفع دین می‌باشند.

به گزارش شفقنا، وی همچنین تصریح می‌کند:‌ سردار سلیمانی را حقیقتا یک الگو ارزنده و به عنوان یک انسان منتظر می‌توان معرفی نمود. شخصیتی که با تمام وجود توانست فرهنگ اسلام و شیعه را در خود پرورش دهد، میدان جهاد در راه خدا و دفاع از مظلوم بدون در نظر گرفتن مرزهای جغرافیایی و مبارزه با استکبار و ظالمان و ستمگران را زمینه‌ساز ظهور می‌دانست و به معنای واقعی کلمه سخن امام راحل را درک کرده بود که این انقلاب زمینه ساز ظهور است.

آیت‌ا... نوری همدانی می‌افزاید: او توانسته بود فرهنگ اهل بیت(ع) را منتشر کند و شخصیت ممتاز او ثابت کرد چراغ راه سعادت بشر ولایت و درک موقعیت امام جامعه است، بنابراین توصیه من به همه عزیزان این است که همه باید برای زمینه سازی ظهور مصلح کل تلاش کنیم و امروز تقویت جبهه مقاومت و ایستادگی در مقابل استکبار همان زمینه‌سازی برای ظهور است.[1]

*بیان راهبردی این مرجع تقلید در "ارتباط مستقیم بین تقویت جبهه مقاومت و زمینه‌سازی برای ظهور" مفهومی است که ابواب جدیدی را خاصّه در مقابل متدینین می‌گشاید.

به این معنی که جبهه مقاومت نیز در ادامه نظام جمهوری اسلامی زمینه‌ساز ظهور است و هریک از ما وظیفه داریم با هر امکانی نسبت به کمک و تقویت این جبهه اقدام کنیم.

یعنی جبهه و محور مقاومت منفک از زندگی یکان‌یکان ما نیست و ما مردم نیز نسبت به تقویت آن به هر صورت ممکن وظایفی داریم.

تأکید آیت‌ا... نوری همدانی بر تقویت محور مقاومت و زمینه‌ساز بودن آن برای ظهور همچنین آزمونی است که میزان محبت و انتظار هریک از ما نسبت به حضرت صاحب‌الامر (عج) را نیز مشخص می‌کند.

***

این سرزمین همچنان کم‌آب است

"ایرانیان مقیم غیزانیه" نیازمند هواپیمای اختصاصی!

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز طی سخنانی در افتتاحیه طرح آبرسانی به چند روستای توابع اهواز گفته است:

"برای تامین آب در غیزانیه که شامل ۸۵ روستاست در دولت قبل شعارهای بسیاری داده شد ولی آب شربی که به این منطقه آمده تنها کفاف چند ساعت در شبانه روز است"!

به گزارش ایرنا، او همچنین تصریح می‌کند: ورود سپاه پاسداران به منظور کاهش مشکل آب شرب خوزستان قابل تقدیر است و موجب رضایت مردم استان شده. [2]

*آیا این سخنان امام جمعه اهواز می‌تواند زنگ‌های هشدار را برای مسئولان دولتی به صدا دربیاورد!؟

این سؤالی است که پاسخ آن با اهتمام جدی مسئولان و یا تعلل آنها در قبال این مسئله، خیلی زود مشخص خواهد شد.

دقت شود که مسئله کم‌آبی در غیزانیه پیش از این موجب جنجال‌های فراوانی شد و تا مدت‌ها توانست ذهن افکار عمومی را به سمت خود معطوف کند.

بازتولید دوباره بحران از این مقوله حتما موجب سرخوردگی و ناامیدی مردم از مسئولان خواهد بود...

این مسئله واضح است که بحث کم‌آبی در غیزانیه همانقدر لازم به توجه است که جنگ در اوکراین و ایرانیان مقیم این کشور.

***

1_ https://fa.shafaqna.com/?p=1331342

2_ irna.ir/xjHKpG

برچسب‌ها