کد خبر 1345448
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به درآمد ۱۰۳ هزار میلیارد تومانی یک بانک خصوصی از طریق خرید و فروش ارز، گفت: تبعات امنیتی و اقتصادی حضور یک مدیرعامل لندن نشین برای نظام پولی بسیار زیاد است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، درخصوص تخلفات مدیرعامل یک بانک خصوصی و فعالیت این فرد دوتابعیتی در مناصب حساس و دسترسی به اطلاعات پولی و بانکی کشور، اظهار داشت: یک بانک خصوصی «مال‌ساز» ۱۰۳ هزار میلیارد تومان از محل خرید و فروش ارز در بازار به جیب زده و باعث گرانی ارز در جامعه شده است.

بیشتر بخوانید:

تعیین تکلیف هفت میلیون کارتخوان بانکی

وی افزود: این در حالی است که مردم در شرایط فعلی سختی‌های زیادی از تضعیف معیشت تحمل می‌کنند. با درآمدی که این بانک به دست آورده هر آنچه ارز و سکه در بازار باشد را می‌توانند بخرند و بفروشند و قیمت‌سازی کنند؛ مسئولین این بانک تلاش می‌کنند تا سیاست‌های نظام پولی و بانکی کشور را به هم بریزند.

عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به دوتابعیتی بودن مدیرعامل این بانک تصریح کرد:  تبعات امنیتی و اقتصادی حضور یک مدیرعامل لندن نشین برای نظام پولی و بانکی بسیار زیاد است؛ اقدامات این بانک شبیه اقدامات شرکت کروز است که دست به قاچاق‌های عجیب و غریبی زده و مورد حمایت دولت سابق بوده است و امروز شاهد مطرح شدن موارد قابل تأملی در دادگاه مدیران این شرکت هستیم..

سلیمی گفت: به نظر می‌رسد برخی اصلاح‌طلبان حاضر در بخش‌های اقتصادی کشور به دنبال چاه کندن بر سر راه مردم هستند و هرجایی که بتوانند کلنگ می‌زنند؛ این در حالی است که این فرد لندن‌نشین اسپانسر انتخاباتی یکی از سیاسیون دولت سابق بوده است.

منبع: فارس