کد خبر 1329786
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱

وضع اقتصادی کشور فاجعه است مردم دارند تلف می شوند. روی کره جنوبی متمرکز نباشیم، عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه، روسیه و چین هیچ کدام پول ما را نمی دهند.

به گزارش مشرق، غلامعلی جعفرزاد ایمن آبادی فعال سیاسی اصلاح طلب و جزو وکیل الدوله های روحانی در مجلس سابق در گفتگو با نامه نیوز گفت: ترامپ با خروج از برجام مشکل بزرگی را برای آمریکا و ایران ایجاد کرد. ما از اول معتقد بودیم که برجام باید احیا شود، چرا در طول ۲ سال گذشته این همه کارشنکنی انجام شد تا این اتفاق نیفتد. در مجلس فحش پدر به آقای ظریف دادند، او جرأت نداشت که پایش را به مجلس بگذارد.

این فعال سیاسی یادآور شد: وضع اقتصادی کشور فاجعه است مردم دارند تلف می شوند. روی کره جنوبی متمرکز نباشیم، عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه، روسیه و چین هیچ کدام پول ما را نمی دهند. امیدواریم با توافق وین، پول های ایران آزاد شود و وضعیت بازار ارز، رسیدگی به پروژه های عمرانی، اشتغال و معیشت مردم سامان بگیرد.

بانیان وضع کنونی کشور که در زمان تکیه بر صندلی های دولت و مجلس اوضاع معیشتی مردم را به این نقطه رساندند، سعی بر این دارند در جایگاه مطالبه گری قرار بگیرند و زمان سپری شده از دولت سیزدهم برای جبران خرابی‌ها را زمان زیادی نشان دهند. از سوی دیگر برای تعلیق اقتصاد کشور به مذاکرات که در دولت سید ابراهیم رئیسی بنای جدی بر نهی از این موضوع خسارت بار وجود دارد، به شدت فعال هستند.

 رئیس جمهور و دولتمردان به طور شبانه روزی در حال فعالیت و آواربرداری هستند و در همین مدت کوتاه آمارهای قابل تقدیری از واکسیناسیون، فروش نفت، رشد صادرات غیرنفتی، مدیریت بازار و اصلاح رویه‌های غلط پایه‌گذاری شده مخابره شده است؛ اما بانیان وضع فعلی و مدعیان اصلاحات تلاش می‌کنند با ناامیدسازی مردم و دلسرد کردن دولت، جریان مخالف دولت را تشکیل دهند. این گروه با رسانه‌های قابل توجهی که در اختیار دارند، در سنگ اندازی، تلقین پروژه ناکامی، اختلاف افکنی و به طورکلی ناامیدسازی مردم سنگ تمام گذاشته اند.