کد خبر 1293246
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۶

مک لارن همیشه پیشرو بوده و هرگز از جابجا کردن مرزها ترسی نداشته است. ماجراجویی جدید ما به ریشه‌های حضور در کلاس‌های مختلف مسابقات بازمی‌گردد.

به گزارش مشرق، مک لارن سال پر فراز و نشیبی را تجربه کرده است. اولین سوپر اسپورت هیبریدی و تولید سری این شرکت با نام آرتورا عرضه شده و چندی پیش نیز خبر خداحافظی با سری محصولات اسپورت این برند به گوش رسید.

بیشتر بخوانید

پرده‌برداری از مک لارن ۷۲۰S دنیل ریکاردو ادیشن +عکس

چند روز پیش هم خبر کناره‌گیری مایک فلوویت از مدیرعاملی مک لارن در پدال منتشر شد. با وجود این حجم از تغییرات در مک لارن شاید از شنیدن اینکه این برند در حال ورود به مسابقات Extreme E در سال ۲۰۲۲ است خیلی سورپرایز نشوید.مسابقات یاد شده به خودروهای آفرود الکتریکی تعلق داشته و بنابراین مک لارن نیازمند خودرویی کاملاً متفاوت نسبت به نمونه‌هایی همچون ۵۷۰S جهت حضور در Extreme E می‌باشد.

خب بریتانیایی‌ها هم تیزری از این خودروی مسابقه‌ای را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند.مک لارن در اینستاگرام با هشتگ McLarenXE ورود خود به مسابقات را اعلام کرده است.

در این تیزر می‌توانیم یک شاسی‌بلند الکتریکی را ببینیم که راهی مسابقات موردبحث خواهد شد.نیمه بالایی بدنه در این تیزر مشهود بوده و می‌توانیم گلگیرهای عضلانی، چراغ‌ها و رنگ مات تیره را تشخیص دهیم؛ اما بخش پایینی بدنه در حالت تاریکی قرار داشته هرچند لاستیک‌های آفرود بزرگ را می‌توان تا حدی تشخیص داد.

صفحه مک لارن XE در شبکه‌های اجتماعی هم تصاویری از پروفایل جانبی این خودرو را منتشر کرده که خطوط انحنادار و قوس‌های چرخ عقب با ارتفاع بسیار بالا را می‌توان دید. واضح است که این خودروی الکتریکی ارتفاعی قابل‌توجه از سطح زمین دارد.زاک براون مدیرعامل بخش مسابقه‌ای مک لارن می‌گوید: "مک لارن همیشه پیشرو بوده و هرگز از جابجا کردن مرزها ترسی نداشته است. ماجراجویی جدید ما به ریشه‌های حضور در کلاس‌های مختلف مسابقات بازمی‌گردد."

اگرچه مک لارن قبلاً اعلام کرده بود شاسی‌بلند نمی‌سازد اما خب وضعیت عجیبی به وجود آمده است.

مدل مسابقه‌ای XE شاید نشانی از قدبلند جاده‌ای این برند در آینده باشد.هنوز مشخصات فنی این خودروی مسابقه‌ای منتشر نشده اما مدل اودیسه ۲۱ معرفی شده در سال ۲۰۱۹ می‌تواند پیش درآمدی بر آنچه باشد که از مک لارن انتظار داریم. اودیسه ۲۱ قدرت فراتر از ۵۰۰ اسبی و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۵ ثانیه‌ای داشته است. این خودرو همچنین شباهت‌های زیادی به تیزر مک لارن دارد.آفرودر مسابقه‌ای مک لارن به‌صورت کامل در سوم نوامبر معرفی خواهد شد.

منبع: پدال