کد خبر 1202704
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس از بررسی گزارش وزارت اطلاعات با محوریت امنیت داخلی در سال ۱۴۰۰در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش مشرق، علی حدادی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دستورکار روز (سه‌شنبه ۲۴ فروردین ماه) کمیسیون متبوعش، گفت: استماع و بررسی گزارش وزارت اطلاعات با محوریت امنیت داخلی در سال ۱۴۰۰ دستورکار اعضای کمیسیون در روز سه شنبه است.

بیشتر بخوانید:

ظریف به مجلس می‌رود

وی با اشاره به دستورکار اعضای کمیسیون در روز یکشنبه (۲۲ فروردین) گفت: بررسی طرح مدیریت جامع شهری و روستایی در دستورکار اعضای کمیسیون در جلسه روز گذشته قرار داشت  که پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان، کلیات آن تصویب و ۴ ماده از این طرح نیز بررسی شد.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس در توضیح کلیات طرح مدیریت جامع شهری و روستایی، بیان کرد: در طرح مذکور تاکید شده است که بخشی از خدمات شهری و دستگاه‌های اجرای به مدیریت شهری و روستایی واگذار شود تا اهدافی چون توسعه پایدار، ارتقا کیفیت زندگی و گسترش عدالت و تامین حقوق شهروندی تحقق یابد.

حدادی در همین راستا، ادامه داد: همچنین بر اساس این طرح تمرکز زدایی و مشارکت مردم در امور عمومی، واگذاری تصدی های دولتی به نهادهای محلی و هماهنگ سازی ماموریت ها و وظایف در محدوده و حریم شهر و روستا به شهرداری ها و دهیاری ها صورت می گیرد.

نماینده مردم طالقان در مجلس در تشریح قلمرو این طرح ، اظهار کرد: طرح مذکور حوزه های فرهنگی، اجتماعی، بهداشت و درمان، آموزش، توسعه ، عمران، محیط زیست، اقتصادی شهری و روستایی به استثنای امور امنیتی، دفاعی و قضایی را در بر می گیرد که از سوی شهرداری و دهیاری ها در محدوده آنها انجام می‌شود.

وی افزود: طرح مدیریت جامع شهری و روستایی بیش از ۱۵۰ ماده دارد که در جلسات بعدی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس جزئیات آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

حدادی یادآور شد: همچنین در جلسه روز شنبه ۲۱ فروردین ماه نشست کارگروه بررسی طرح تقسیم استان سیستان و بلوچستان با حضور کارشناس مرکز پژوهش های مجلس و دستگاه‌های اطلاعاتی برگزار شد و کارگروه بررسی طرح‌های اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها نیز در جلسات این هفته برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها