مجلس نمایه

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور از تعیین ترکیب ۵ نفره هیات نظارت استانی و شهرستانی انتخابات شوراهای اسلامی در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش مشرق، علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (یکشنبه ۶ مهر) این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه ادامه طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور مورد بحث و بررسی اعضای کمیسیون قرار گرفت که البته پیش از این ترکیب هیات نظارت مرکزی بر انتخابات شوراها تعیین شده بود. 

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت طرح شفافیت آراء نمایندگان

وی با بیان اینکه ترکیب هیات نظارت استانی در انتخابات شوراها در نشست امروز تعیین شد افزود: بر همین اساس مقرر شد که ۳ نفر از نمایندگان مجلس به پیشنهاد مجمع نمایندگان استان، مدیر کل دفتر نظارت شورای نگهبان در استان و رئیس کل دادگستری استان و یا یک نفر از قضات عالی رتبه استانی با معرفی قوه قضاییه هیات ۵ نفره نظارت استانی بر انتخابات شوراها هستند.

سخنگو کمیسیون شوراها مجلس درباره ترکیب هیات نظارت بر انتخابات شهرستانی هم تصریح کرد:‌ با تایید اعضای این کمیسیون مقرر شد ۳ نفر به پیشنهاد نمایندگان مجلس و با تایید هیات نظارت عالی استان، یک نفر با حداقل دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق با پیشنهاد مدیر کل دفتر نظارت شورای نگهبان در استان و رییس دادگستری شهرستان یا معاون وی هیات نظارت بر انتخاباتی شوراهای شهرستانی هستند. 

بیشتر بخوانید:

لیست اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس یازدهم +جدول

حدادی اظهار داشت:‌ان شاءالله در جلسه روز سه شنبه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها طرح نظارت بر انتخابات شوراها به جمع بندی نهایی رسیده و اصلاحات نهایی آن انجام و برای رسیدگی به صحن مجلس ارجاع خواهد شد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس