کد خبر 1143029
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات در مجلس

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس از بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در جلسات هفته آینده مجلس خبر داد.

به گزارش مشرق، علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستورکار هفته پیش روی مجلس گفت: شور دوم  طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در دستور کار صحن علنی قرار گرفته است. در شور دوم اصلاحاتی در این طرح اعمال شد از جمله اینکه حداقل سن برای دواطلبی در انتخابات ریاست جمهوری از ۴۵ سال به ۴۰ سال کاهش پیدا کرد. سابقه اشتعال در مناصب نیز از ۸ سال به ۶ سال تقلیل یافت، همچنین تمام استانداران مجاز به ثبت نام شدند و شهرداران شهرهای بیش از ۲ میلیون نفر نیز می توانند کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شوند.

نماینده مردم ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد در مجلس ادامه داد: از سوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، طرح اصلاح قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز در دستورکار صحن علنی قرارگرفته است که امیدواریم هر دو موضوع در یکی از روزهای صحن علنی هفته آینده یعنی در روزهای یکشنبه (۲۵ آبان)، سه شنبه (۲۷ آبان) و چهارشنبه (۲۸ آبان) مورد بررسی قرار گیر.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با اشاره به دستور کار کمیسیون گفت: روز سه شنبه ۲۷ آبان وزیر کشور برای پاسخ به سوال تعدادی از نمایندگان در کمیسیون حاضر می شود.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس