کد خبر 1196627
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۲

یکی از راه‌های حفظ دین در دوران غیبت توجه و مراقبت در کسب مال است که از مسیر حلال به دست آمده باشد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق کفیل سخنران و پژوهشگر مذهبی، به تاثیر مال حلال و حرام در حفظ دین اشاره کرد و گفت: شیعیان، عاشق همراهی با امام زمانشان هستند و دغدغه یاری او را دارند. در نظام زندگی برای اینکه دینمان حفظ شود و بتوانیم همراه با امام باشیم ، کسب رزق حلال مهم است. در حادثه کربلا مشاهده می‌کنیم گروهی در مقابل امام ایستادند که اهل نماز، روزه و عبادات ظاهری بودند و امام حسین (ع) هم در روز عاشورا نسبت به اعمال آن‌ها ، ایشان را مورد خطاب قرار ندادند بلکه فرمودند دلیلی که باعث صف کشیدن شما در برابر من شده «بُطونُکُم مِن الحَرامِ و طُبِعَ علی قُلوبِکُم»؛ این است که شکم هایتان از حرام پر شده است.

بیشتر بخوانید:

آیا در دنیای مدرن امروز می‌توان مسلمان ماند؟

وی افزود: خطری که انسان را تهدید می‌کند اثر وضعی مال حرام است که باعث ایستادن در مقابل امام می‌شود. آیت الله کوهستانی یکی از علمای معاصر درباره تاثیر لقمه حرام گفتند :« اگر شخصی سم بخورد ، هلاک می‌شود، اما مال حرام نسل تو را هلاک می‌کند »؛در نتیجه لقمه حرام نسل انسان را یزیدی و باعث ایستادن در مقابل امام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

اهمیت تربیت اقتصادی برای بچه‌ها

این کارشناس مذهبی ادامه داد: خداوند در آیه ۵۱ سوره مومنون می‌فرماید: «یَا أَیُّهَا الرُّسُلُ کُلُوا مِنَ الطَّیِّبَاتِ وَاعْمَلُوا صَالِحًا ۖ إِنِّی بِمَا تَعْمَلُونَ عَلِیمٌ»؛‌ای رسولان، از غذاهای پاکیزه (حلال) تناول کنید و به نیکوکاری و اعمال صالح بپردازید که من به هر چه می‌کنید آگاهم. انسان تا مال حلال نخورد نمی‌تواند عمل صالح انجام دهد ، گاهی برخی افراد می‌گویند چرا حال دعا، مناجات و انجام کار خیر نداریم؟ پاسخ این سوال یک جمله است؛ کمی در خوراک و رزقمان دقت کنیم. متاسفانه ما در طعم و کمیت غذا دقت می‌کنیم، اما در کیفیت و چگونگی تهیه آن توجهی نداریم.

وی در پایان با اشاره به تاثیر خمس در مال انسان گفت: یکی از راه‌های حلال کردن مال مربوط به امام و پرداخت خمس است در نتیجه اگر می‌خواهیم به حربه‌های شیطان غلبه کنیم، به دنبال رزق حلال باشیم ، راه حفظ دین، کسب مال حلال و دقت در زرق است.

در ادامه شما می‌توانید صحبت‌های حجت الاسلام محمد صادق کفیل را مشاهده کنید:

دانلود

منبع: باشگاه خبرنگاران