کد خبر 1192440
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۹

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف زمین‌خواری به ارزش ۲۱۴ میلیارد ریال در شهرستان فیروزآباد خبر داد.

به گزارش مشرق، رهام‌بخش حبیبی با بیان این خبر اضافه کرد: در پی شکایت نماینده اداره منابع طبیعی مبنی بر یک فقره زمین خواری و دیوار کشی به میزان ۲۱۴ هکتار در یکی از روستاهای شهرستان فیروزآباد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.  

وی با بیان اینکه پس از هماهنگی با مقام قضائی، ماموران به همراه نماینده اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در این خصوص ضمن امحاء دیوارکشی، ۲۱۴ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانده شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه ارزش اراضی ملی رفع تصرف شده برابر نظر کارشناسان، ۲۱۴ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: تلاش برای دستگیری متهمان که اقدام به زمین‌خواری کرده‌اند در دستور کار پلیس قرار دارد.

سردار حبیبی از شهروندان خواست در صورت اطلاع از تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو، مراتب را به مرکز فوریت‌های ۱۱۰گزارش کنند تا اقدامات قانونی در این خصوص صورت پذیرد.

کشف ۱۰ هزار عدد مواد محترقه در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۱۰ هزار عدد انواع مواد محترقه و ۳ کیلو و ۷۵۰ گرم اکلیل سرنج قاچاق در بازرسی از دو مغازه سوپرمارکت در این شهرستان خبر داد.

داود امجدی بیان کرد: ماموران انتظامی لارستان در اجرای طرح مقابله با کالای قاچاق، از نگهداری مقدار زیادی مواد محترقه در دو مغازه سوپر مارکت و فروش آن در بین جوانان در یکی از محلات مطلع شدند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان‌ها، موفق به کشف ۱۰ هزار عدد انواع مواد محترقه و ۳ کیلو و ۷۵۰ گرم اکلیل سرنج خارجی قاچاق شدند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان خواست؛ در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر قانونی افراد سودجو  و موارد مشکوک، مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف ۱۰ تن روغن خوراکی فاقد مجوز در قیر و کارزین

فرمانده انتظامی "قیروکارزین" از کشف ۱۰ تن روغن خوراکی فاقد مجوز به ارزش ۴ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

حمیدرضا صالحی فرد بیان داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در پی خبر واصله مبنی بر حمل محموله غیر قانونی روغن نباتی توسط یک دستگاه کامیون در یکی از محورهای مواصلاتی منتهی به این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی اظهار کرد: ماموران با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی و هماهنگی با مراجع قضائی به محور مذکور اعزام و موفق شدند کامیون مذکور را شناسایی و آن را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی قیروکارزین با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، ۲ هزار حلب ۵ کیلوگرمی معادل ۱۰ تن روغن خوراکی فاقد مجوز و خارج از شبکه توزیع کشف شده است، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر شد.

صالحی‌فرد با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۴ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

منبع: فارس