کد خبر 1157938
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴

منابع مغربی گزارش دادند که مشاور رئیس‌جمهور آمریکا به همراه یک هیأت صهیونیستی به مغرب سفر می‌کند.

به گزارش مشرق، منابع مغربی گزارش دادند که «جارد کوشنر» داماد و مشاور رئیس‌جمهور آمریکا این هفته به همراه یک هیأت صهیونیستی به رباط پایتخت مغرب سفر می‌کند.

بیشتر بخوانید:

واکنش تونس به قصد عادی سازی روابط با تل‌آویو

وبگاه خبری «هسپرس» مغرب نوشت که روز دوشنبه کوشنر در رأس هیأتی به فلسطین اشغالی سفر می‌کند و پس از آن با هیأت صهیونیستی به رباط سفر خواهد کرد و این نخستین سفر پرواز تجاری اسرائیل به مغرب پس از توافق سازش دو طرف خواهد بود.

بنابراین، قرار است روز سه‌شنبه سه توافقنامه همکاری بین دو طرف مغرب و رژیم صهیونیستی امضا شود که مربوط به گردشگری، حمل‌ونقل هوایی، سرمایه‌گذاری، صنایع و غیره است.

طبق گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، دیوان پادشاهی مغرب دستوراتی در خصوص آغاز اقدامات مربوط به ازسرگیری پروازها و تماس‌ها با طرف اسرائیلی را صادر کرده است.

بیشتر بخوانید:

افشای نقش محمد بن سلمان در صلح مغرب با تل‌آویو

دولت مغرب همچنین برای توسعه روابط در زمینه‌های اقتصادی، فنآوری و بازگشایی دفاتر ارتباطی بین دو طرف و بازگشت به روال سابق سال ۲۰۰۲ تلاش می‌کند.

در همین ارتباط «نادیه علوی» وزیر گردشگری مغرب گفت که پس از آغاز پروازهای مستقیم بین مغرب و اسرائیل، تعداد گردشگران اسرائیلی که به مغرب سفر خواهند کرد، از ۵۰ هزار به ۲۰۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

کوشنر و هیأت آمریکایی نیز در این سفر با مقامات مغرب دیدار خواهند کرد و این در حالی است که پیشتر یک مسئول آمریکایی از بررسی سرمایه‌گذاری سه میلیاد دلاری در مغرب در طول سه سال خبر داده و گفته بود که البته این امر به ازسرگیری روابط بین مغرب و اسرائیل بستگی دارد.

منبع: فارس