کد خبر 1144697
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶

دولت در شرایطی نیست که بخواهد با دو قوه دیگر «قهر و ناز» کند و افکار عمومی هم چنین امری را نمی‌پسندد.

به گزارش مشرق، علی دارابی، معاون امور استان‌های صدا و سیما درباره هشت اقدام پایانی دولت برای معیشت و امنیت در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

دولت باید همه توان، امکانات و ظرفیت خود را در خدمت «جان، نان، امنیت» مردم به‌کار گیرد.

دولت در شرایطی نیست که بخواهد با دو قوه دیگر «قهر و ناز» کند و افکار عمومی هم چنین امری را نمی‌پسندد.

 پرهیز از انباشت بدهی: دولتی که دارد می‌رود از نظر قانونی و اخلاقی نباید «زمین سوخته» تحویل دولت بعدی دهد.دولت نباید «خزانه تهی» و «انبار خالی» تحویل دولت بعدی دهد.

 عدم مداخله در انتخابات‌ ۱۴۰۰: گاهی شنیده می‌شود که دولت برای تاثیرگذاری در انتخابات آینده و به‌دست‌گیری قوه‌مجریه و شهرداری‌ها در «سایه» برنامه‌ریزی می‌کند ؟! که امید است صرفاً شایعه باشد و واقعیت نداشته باشد .

«صیانت قانون و اخلاق»: پذیرش نقدهای مشفقانه، داشتن گوش شنوا، برقراری ارتباط با مردم، پرهیز از برچسب زدن و انگ‌زدن به منتقدان و محترم شمردن آنان، اجتناب از ایجاد حاشیه که به کار و خدمت دولتمردان آسیب می‌زند؛ مهم‌ترین انتظارات از دولت است.

 تحرک بخشی به دیپلماسی کشور: در شرایط کرونا که آمدوشدها دشوار شده است اما هیات‌های دیپلماتیک و دستگاه دیپلماسی کشورهای دنیا فعال هستند.

پرهیز از تصمیمات شتاب‌زده: دولت در این ماه‌های پایانی اکیداً باید از تصمیمات بدون مطالعه و بدور از خرد جمعی بشدت خودداری کند .شرایط کشور امکان «اقدامات ریسک‌پذیری و پرهزینه» را ندارد. دولت همان که بر مدار قانون و خدمت به مردم تلاش کند مهم‌ترین کار را کرده است.

 مساله جان، امنیت و سلامت کشور نباید دستخوش تعارف و رودربایستی قرار گیرد. دولت فرماندهی و مدیریت کار را برعهده دارد و همه امکانات و منابع کشور برای هماهنگی در اختیار دولت است؛ در این زمینه هیچ بهانه‌ای پذیرفتنی نیست.