کد خبر 1143436
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از عدم ضریب تعامل آموزشی مناسب سامانه شاد برای دانش‌آموزان از بررسی مشکلات آن در این کمیسیون با حضور وزیر آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش مشرق، حسین حق‌وردی عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سامانه شاد هزینه‌های زیادی بر دست والدین دانش‌آموزان گذاشته و دانش‌آموزان را با بیماری‌های چشمی روبه‌رو می‌کند، گفت: اگر از هزینه حجم مصرف اینترنت شاد بگذریم باید به تحمیل خرید تلفن‌های همراه هوشمند به خانوارها در شرایط فعلی اقتصادی کشور برسیم که توانسته مشکلاتی برای آنها ایجاد کند.

وی با بیان اینکه کمیسیون آموزش مجلس مشکلات سامانه شاد را در نشست‌های آتی خود پیگیری و بر رفع آن اصرار دارد، افزود: قرار است این مشکلات با حضور وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون بررسی شده و مشکلات و معضلات سامانه شاد رفع شود.

بیشتر بخوانید:

سال تحصیلی بدون برنامه‌ریزی آغاز و زود هم تعطیل شد

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: قطع و وصل شدن سامانه شاد، هنگ کردن این سامانه در زمان آموزش زنده و ناتوانی در ارسال ویدئو چند  ایرادات سامانه شاد است این در حالی است که متأسفانه بیش از ۳.۵ میلیون دانش‌آموز در کشور دسترسی به سامانه شاد ندارند و یا اینکه توان خرید و داشتن تلفن همراه هوشمند را ندارند که باید فکری اساسی برای آنها کرد.

بیشتر بخوانید:

چند درصد دانش آموزان «اینترنت» ندارند؟

حق‌وردی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات آموزش مجازی برای دانش‌آموزان آن است که سامانه سناد که بانک اطلاعاتی مدارس، دانش‌آموزان و معلمان محسوب می‌شود و عملا زیرساخت سامانه شاد محسوب می‌شود تکمیل نشده و نتوانسته به سامانه شاد متصل شود و همین موضوع بر روی آموزش مجازی دانش‌آموزان و خدمات‌دهی به فرهنگیان تأثیر گذاشته است.

وی با بیان اینکه آموزش مجازی نیازمند پهنای باند وسیع برای جابه‌جایی داده‌ها است در حالی که با زیرساخت‌های فعلی اینترنت در کشور چنین موضوعی در استان‌های دوردست و کمتر برخوردار وجود ندارد و همین امر توانسته در حوزه عدالت اجتماعی و عدالت آموزشی برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها معضلاتی را ایجاد کند.

منبع: فارس