کد خبر 1136979
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
مدرسه تلویزیونی نمایه تلویزیون نمایه دانش آموز نمایه مدرسه نمایه شبکه شاد نمایه

۱۸ درصد دانش آموزان کردستان و ۲۰ درصد محصلان هرمزگان به اینترنت دسترسی ندارند.

به گزارش مشرق، مهدی نامدار معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان در برنامه پرسشگر گفت: حدود ۸۲ تا ۸۳ درصد دانش‌آموزان و این استان از پیام رسان شاد استفاده می‌کنند یعنی امکان اینترنتی و فنی برای این عده وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

پهنای باند شبکه شاد به ۳۱۵ گیگابیت بر ثانیه رسید

وی افزود: برای عده ای که دسترسی به اینترنت ندارند، در صورتی که در مناطق کم جمعیت باشند یعنی در روستاهای کم جمعیت و در صورت اجازه ستاد کرونا، با رعایت پروتکل های بهداشتی، به صورت حضوری آموزش ها را ارائه می‌دهیم.

نامدار ادامه داد: اولویت اولمان پیام رسان «شاد» است که تبلیغات کافی انجام شده است و نظارت و ارزشیابی نیز صورت می‌گیرد و بعد استفاده از آموزش های تلویزیونی است که رویش کار کردیم و به عنوان برنامه مکمل ارائه می شود؛ البته بسته آموزشی هم پیش بینی کردیم و همانطور که گفتم آموزش حضوری در مناطق کم جمعیت روستایی هم ارائه می شود.

وی با تأکید بر تدریس بهترین معلمان در شبکه شاد، گفت: این معلمان جزو برترین معلمان هستند و برای تدریس بارها تمرین کرده و نکات ریز را هم در نظر می گیرند و به نظرم باید به این آموزش ها اهمیت داد. در برخی مواقع، آموزش شاد و تلویزیونی همزمان شده و با هم تداخل دارند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کردستان تصریح کرد: آموزش و پرورش می تواند که مدیران و معلمان را به طریقی ملزم به استفاده از آموزش تلویزیونی کند و شرایطی فراهم شود که برنامه شاد با برنامه تلویزیون تداخل نداشته باشد همچنین در ارزشیابی های پایانی مورد استفاده قرار گیرد؛ در غیر این صورت چون اختیاری است،  ممکن است درصد کمتری از دانش آموزان از آموزش تلویزیونی استفاده کنند.

وی ادامه داد: نکته دیگر این است که برنامه های آموزش تلویزیونی اگر بشود تکرار مجدد و بازپخش داشته باشد و هم اینکه وزارت آموزش و پرورش تدبیری بیندیشد که این آموزش ها در جایی بارگذاری شوند که دانش آموزان در اوقات فراغت از آن استفاده کنند که بسیار خوب است.

محمد قویدل معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان نیز در این برنامه گفت: ۸۰ درصد دانش‌آموزان این استان به اینترنت دسترسی دارند  و برای مابقی دیگر، آموزش حضوری در مناطق کم جمعیت انجام می شود.

وی ادامه داد: برای ۲۰ درصد باقیمانده که به اینترنت دسترسی ندارند، در مدارس روستایی با رعایت پروتکل های بهداشتی، کلاس ها حضوری است و از تولید درسنامه و آموزش تلویزیونی نیز استفاده می شود.

قویدل افزود: تمام مدارس توجیه شدند و از این طریق، نیاز  دانش‌آموزان در حال تأمین است در خصوص برنامه تلویزیونی نیز با استقبال دانش‌آموزان مواجه شده است. همچنین استفاده از شبکه های محلی نیز می تواند مورد توجه باشد که ما نیز بهره می بریم و همکاری خوبی با صدای و سیما استان داریم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس