کد خبر 1123941
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۱

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: همین ریزه کاری های مومنانه و حکیمانه است که حاج حسین شریعتمداری را دوست داشتنی تر و سزاوار احترام همیشگی می کند. رفتار او، یک مکتب تربیتی است.

آنجا که ضرورت است، پا در میدان روشنگری می گذارد. در برابر دشمن با صلابت و قاطع است و نسبت به جبهه خودی، با فروتنی و تواضع سخن می گوید؛ حتی اگر پای نقدی خیر خواهانه در میان باشد. آنجا هم که اقتضای انصاف و حق باشد یا پای مصلحت به میان بیاید، از عذر خواهی دریغ نمی کند.

این هم بخشی از معامله با خداست؛ چه آنجا که باید شجاعانه به خط دشمن بزنی و جوّ را بشکنی، چه آنجا که باید دوستان را صمیمانه و ناصحانه بر حذر بداری، و چه در موقعیتی که عذر خواهی را مومنانه انتخاب کنی.

او بارها و بارها در کیهان از حضرت آیت الله العظمی سیستانی با تکریم و احترام و به عنوان سرمایه بزرگ جهان اسلام که عراق را در برابر فتنه های اشغالگران صیانت کرد، یاد کرده است.

تیتر های اصلی فراوان و یادداشت های متعدد کیهان در طول این سال ها، شاهدی غیر قابل انکار است. بنابر این، اگر هم فروتنانه و با احترام تمام، دغدغه ای را در میان بگذارد، یا عذرخواهی کند، هر دو از او پذیرفتی و باور کردنی است.

اما شبکه مزدورانی که پارسال در آشوب های عراق، دستور هتاکی خیابانی علیه این مرجع والا را داده یا در رسانه های شان بازتاب وسیع دادند؛ و آنها که در ایران خواستار تظاهرات علیه خود خدا بودند و تقلید از مرجعیت را به کار میمون تشبیه کردند و در فتنه سبز به ساحت امام حسین (ع) جسارت کردند، تظاهرشان به دفاع از آیت الله سیستاتی و مرجعیت را کسی باور نمی کند.

تقلا های اخیر این دو طیف بد سابقه در عراق و ایران، به خاطر هراسی است که موج توقف ناپذیر اخراج از آمریکا در جان شان انداخته است. و گرنه آنها، دشمن دینی هستند که آیت الله سیستانی (حفظه الله تعالی) عمر مبارک خود را پای صیانت از آن گذاشته است. و الحمد لله رب العالمین.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.