به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: یک هفته قبل و همزمان با گسترش آشوبهای خیابانی، رئیس پلیس فدرال آمریکا (FBI) در هشداری رسمی اعلام کرد آمریکا در آستانه جنگ داخلی است.

به گزارش فرانس پرس، در جلسه استماع کنگره با موضوع «امنیت انتخابات و برخورد با آشوب‌ها» گفته بود: ما نگران افزایش تنش های مسلحانه هستیم؛ نگرانیم که این تنش‌ها در آستانه انتخابات سوم نوامبر(13 آبان) به درگیری مسلحانه تبدیل شود ".

امروز هم در پی امتناع ترامپ از تعهد به تحویل مسالمت‌آمیز قدرت در صورت شکست در انتخابات، مقامات ارشد پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) ابراز نگرانی کرده اند که در صورت ایجاد ناآرامی‌های داخلی بعد از انتخابات، ترامپ ارتش را برای سرکوب وارد خیابان‌ها کند.

به گزارش «نیویورک تایمز»، ترامپ  چهارشنبه و پنجشنبه گذشته هیچ اطمینان خاطری در این باره به مقامات پنتاگون نداد و بار دیگر از تحویل قدرت به صورت صلح‌آمیز در صورت شکست در انتخابات سر باز زد. او با گفتن این که مطمئن نیست انتخابات «صادقانه» باشد، بر نگرانی‌ها افزود.

ژنرال «مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در پاسخ کتبی به سوالات اعضای مجلس نمایندگان که ماه گذشته منتشر شد، نوشت: من عمیقاً به اصل ارتش دارای شخصیت غیرسیاسی اعتقاد دارم. در صورت اختلاف درباره برخی از جنبه‌های انتخابات،  دادگاه‌ها و کنگره باید هر اختلافی را حل کنند و نه ارتش.

«مایکل کوهن» وکیل سابق رئیس‌جمهور آمریکا هم گفته است: "اگر ترامپ در انتخابات شکست بخورد، انتقال قدرت به صورت مسالمت‌آمیز انجام نمی‌شود زیرا او حاضر به دست کشیدن از این جایگاه نیست. ترامپ هر کاری در توانش باشد انجام می‌دهد تا از قدرت کنار نرود".

توماس فریدمن تحلیلگر ارشد نیویورک تایمز دیروز به سی ان ان گفته: آمریکا به شکلی اجتناب ناپذیر در آستانه ورود به جنگهای داخلی قرار داد . آنچه در آمریکا می گذرد، به اوضاع لبنان قبل از وقوع جنگ داخلی در چند دهه قبل شبیه است".

فریدمن می افزاید " آنچه اکنون در آمریکا می گذرد، فراتر از حد تصور است و حزب جمهوریخواه به شکلی جدی برای جنگ داخلی تلاش می کند و در یک اقدام پیشدستانه، مشروعیت انتخابات را در صورت باخت ترامپ زیر سوال برده است. آنها می گویند تنها راه جلوگیری از این خطر ، پیروزی ترامپ برای دوره دوم است".

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    20 1
    بگو ان شالله !! البته نه خود جنگ خوب باشه امید اصلاح و تغییر تو دل این جنگ هست به قول امام راحل مردم امریکا هم کم کم بیدار میشوندامریکا ابستن اتفاقات جدیدی هست اتش زدن پرچم و شعار مرگ بر امریکا قطعا تولد جدید امریکای جدیدی رو میسازه
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
      13 1
      احسنت
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    6 3
    اوضاع در امریکا خراب هست ولی شاید کار خودشون باشه، کسی نمیتونه اوضاع امریکا خراب کنه، احتمالا میخوان انرژی مردم رو خالی کنن و به مرگ جنگ داخلی بگیرن که به تن 4 سال دیگه با ترامپ راضی بشن
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    10 1
    فقط بگو ایشالا... زودتر این عفریته‌ی جهانخوار لیبرالیسم نابود بشه...
  • IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    6 1
    ب قول مقام معظم رهبری مدظله العالی امریکا مثل کشتی تایتانیک یک شبه کارش تمومه انشاالله
  • DK ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    5 1
    مرگ بر امریکا امریکا رو به افول است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس