کد خبر 1038303
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳

افراد مسلحی، که در حومه شهر ادلب به اسارت ارتش سوریه درآمده‌اند، اعتراف کرده‌اند که ترکیه در فعالیت‌ها و تحرکات گروه تروریستی جبهه النصره مشارکت داشته.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری روسی تاس، «محمود النجم» معروف به «ابو عبدالله»، در جریان بازجویی‌ها، گفت: «نیروهای پلیس ترکیه مرا بازداشت کرده و به من گفتند که اگر با آنها همکاری نکنم و در کنار جبهه النصره نجنگم، خانواده‌ها را بازداشت یا خواهند کشت. آنها ۱۰۰ دلار نیز به عنوان حقوق به من پرداخت کردند.»

بیشتر بخوانید:

حمایت آمریکا از ترکیه برای حمله به مواضع ارتش سوریه

این تروریست افزود، تُرک‌ها نزدیکانش را به اردوگاه آوارگان فرستاده و آنها را به عنوان گروگان‌هایی بازداشت کردند و سپس به وی گفتند: «تا زمانی‌که با جبهه النصره همکاری کنی خانواده‌ات در امان هستند.»

وی همچنین فاش کرد که ترکیه و عربستان سعودی از این گروه تروریستی کاملا حمایت می‌کنند.

یک تروریست دیگر، که از اهالی «دیر حافر» و معروف به «حسین عبدالعزیز»( ابوعدی) است، اعلام کرد که زمانی‌که به تنهایی به پست دیده‌بانی ترکیه در منطقه «الراشیدین- ۵» در شهر حلب بازمی‌گشت، به اسارت گرفته شد. به نظر می‌رسد عناصر مسلح امیدوار بودند پشت دیده‌بان‌های تُرک مخفی شوند.

وی افزود: «خانواده‌ام پول کافی برای غذا نداشتند. این گروه‌های مسلح مردان را استخدام و در مقابلش پول پرداخت می‌کردند. من ثبت‌نام کردم. سپس در کنار گروه‌های مختلف- احرار الشام، ارتش آزاد سوریه، حرکت نور الدین الزنکی- جنگیدم. تمام این گروه‌های بخشی از جبهه النصره هستند.»

طبق اعترافات این تروریست، عناصر مسلحی از پاکستان و افغانستان نیز در میان عناصر شورشی در ادلب می‌جنگند.

ارتش سوریه بعد از آزادسازی شهر «معرة النعمان» در ۲۸ ژانویه، از سه محور جنوب، شرق و غرب به یکی از مواضع جبهه النصره در سراقب نزدیک می‌شوند. این شهر، که در تقاطع بزرگراه‌های حدفاصل لاذقیه، حلب و دمشق واقع است، از اهمیت استراتژیک برخوردار است.

منبع: تسنیم