خبرنگاران مشرق در جریان پیگیری های خبری، به "زمزمه"ها و "گفته می شود"هایی بر می خورند که ميهمان کردن مخاطبان به این شنیده ها خالی از لطف نیست.

*نظر سنجی سه مرکز معتبر در تهران نشان می دهد آقایان حداد عادل، مطهری و توکلی به ترتیب بیشترین آرا را به خود اختصاص خواهند داد.

*اواخر هفته گذشته جلسه ای با حضور مشاور اقتصادی کروبی( مالک یک کارخانه بزرگ روغن نباتی ) و تعدادی از کاندیداهای رد صلاحیت شده در منزل لیدر جریان انحرافی برگزار شده است. در این جلسه لیدر جریان انحرافی با ابراز رضایت از کشیده شدن رقابت های انتخاباتی میان اصولگرایان و برگزاری جلسات مناظره می گوید:" باید جلسات مناظره را بیشتر و اصولگرایان را علیه یکدیگر تحریک کنیم بگونه ای که پس از پایان انتخابات هم نتوانند در کنار هم قرار بگیرند. جریان خطرناک جبهه پایداری در این انتخابات شکست خواهد خورد و جریان منسوب به(آیت الله) مصباح برای همیشه از صحنه سیاسی کشور حذف خواهد شد.نتیجه و محصول این اختلافات را ما در انتخابات آینده ریاست جمهوری درو خواهیم کرد. "

* علیرغم شانس مناسب پروین احمدی نژاد برای ورود به مجلس از حوزه انتخابیه گرمسار،هیچکدام از جریان های مطرح سیاسی کشور حاضر نشده اند از کاندیداتوری وی حمایت کرده و او را در لیست خود بیاورند.

*نظر سنجی ها در اصفهان نشان می دهد آقایان کامران، سالک، طلایی، فولادگر و خانم نیره اخوان از شانس بیشتری برای ورود به مجلس برخوردارند.

*در جلسه ای با حضور برخی اعضای مجمع روحانیون، محمد خاتمی بار دیگر بر لزوم صدور بیانیه و دعوت مردم به حضور در انتخابات تاکید می کند که با موافقت و مخالفت هایی مواجه می شود.خاتمی در ادامه جلسه با عصبانیت می گوید من مخالف انگ تحریم هستم .باید برای تماشا هم که شده به استادیوم برویم و از روی سکوها بازی رقبا را تماشا کنیم. من خودم روز 12 اسفند بر سر صندوق رای حاضر شده و رای می دهم.

*بولتن جریان انحرافی قصد دارد در آستانه انتخابات ویژه نامه ای را درباره سوابق برخی چهره های مطرح اصولگرا نظیرآقایان توکلی، نادران، زاکانی و موسسه آیت الله مصباح منتشر نماید.

*رسانه های غربی در آستانه مذاکرات هسته ای از پیروزی های بزرگ ایران می گویند.غربی ها می گویند ایرانی ها با هوشمندی هرچه تمام خطوط قرمز هسته ای را جابه جا کرده اند.زمانی ما با ایرانی ها درباره توقف غنی سازی در نطنز مذاکره می کردیم و حالا با پذیرش غنی سازی باید درباره عدم انتقال تجهیزات هسته ای به فردو التماس کنیم.

*شنیده ایم درآمد دانشگاه آزاد در ترم مهر ماه بیش از سه هزار میلیارد تومان بوده است. همچنین فرزند یکی از مدیران سابق این دانشگاه به نام جواد-ج به همراه مهدی هاشمی در لندن مشغول تحصیل است.

*نظر سنجی ها نشان می دهد برگزاری اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده بزرگ فساد مالی نقش موثری در جلب اعتماد افکار عمومی به مسوولان و افزایش میزان مشارکت مردم در انتخابات خواهد داشت.

*در شهر قم آقایان لاریجانی،آشتیانی، ذوالنور، امیرآبادی،بنایی و وکیلی، به ترتیب بیشترین شانس را برای ورود به مجلس دارند.

*تیمی از قوه قضاییه ماموریت یافته گزارشی از عملکرد دادگاه ویژه روحانیت را تهیه نماید. این گروه 5 نفره گزارش خود را از عملکرد این دادگاه در تهران، قم و مشهد آماده کرده است.در سالیان گذشته مرحوم فردوسی پور مسوول تهیه گزارش عملکرد دادگاه ویژه شده بود.

*لیدر جریان انحرافی پیشنهاد کرده در انتخابات ریاست جمهوری با شعار"دوم خردادی دیگر در راه است اما نه با اصلاحات، با توحید و عدالت" وارد صحنه شوند.این پیشنهاد با موافقت و مخالفت هایی همراه بوده است.

*در جلسه اخیر اصلاح طلبان از رقابت انتخاباتی میان لیست های منسوب به آیت الله مهدوی کنی و آیت الله مصباح یزدی ابراز خوشحالی شده است.اصلاح طلبان می گویند این رقابت باعث انشقاق در جبهه اصولگرایی و چند جبهه شدن مجلس نهم و تضعیف جریان اصولگرایی خواهد شد.

*در روزهای گذشته چند نفر به اتهام توزیع شبنامه علیه دکترعلی لاریجانی در قم بازداشت شدند.این افراد وابسته به یک جریان منحرف سیاسی هستند.

*جریان انحرافی با انتقاد از ناکارآمدی رسانه های وابسته به خود، با دعوت از شش تن از اساتید و متخصصان رسانه ای از آنها خواسته ضمن ارزیابی عملکرد رسانه های این جریان، راهکارهای خود را درباره رسانه های نوین و کارآمد کردن رسانه های موجود ارائه دهند.

 *کارشناسان فناوری معتقدند با توجه به گستردگی حوزه اینترنت و تبدیل آن به یک کالای اساسی، مدیریت و هدایت آن از حیطه یک وزارتخانه فرا تررفته و باید یک شورای ملی و فراقوه ای آن را مدیریت کند. شنیده ایم روی این پیشنهاد بررسی های لازم انجام شده و گام هایی برای تحقق آن برداشته شده است.

*بازداشت سعید ذاکری دبیر سیاسی هفته نامه 9 دی با ابهامات و اشکالات جدی همراه شده است. چهره های مطبوعاتی و سیاسی می گویند چرا به جای مدیر مسوول که قانونا باید پاسخگو باشد دبیر سیاسی یک نشریه بازداشت شده است.