کد خبر 98920
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۹

دبیر جشنواره علامه عسگری گفت: اختتامیه جشنواره علامه عسگری روز 27 بهمن ماه در مرکز همایش‌های اسلامی قم با حضور ریاست مجلس شورای اسلامی و آیت الله مقتدایی برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، حجت الاسلام سید مهدی حسین‌زاده دوشنبه شب در نشست خبری جشنواره علامه عسگری به بیان اهداف تأسیس مؤسسه علمی ـ فرهنگی علامه عسگری پرداخت و اظهار داشت: علامه عسگری دارای شخصیت علمی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کم نظیری بوده که متأسفانه مورد کم لطفی‌هایی قرار گرفته بود و هدف اصلی ما شناساندن این عالم برجسته به حوزویان و جامعه بود.

وی ادامه داد: به همین دلیل بر آن شدیم تا با کمک کارشناسان و محققان، جشنواره علامه عسگری را طراحی کرده و آغاز آن را از حوزه علمیه قرار دادیم و در این مدت برکات زیادی را از راه‌اندازی این جشنواره به‌دست آورده‌ایم.

مدیر عامل مؤسسه علمی ـ فرهنگی علامه عسگری با بیان اینکه این جشنواره از غدیر خم 88 آغاز شده و تا غدیر انقلاب اسلامی ادامه داشته است، اظهار داشت: آغاز جشنواره با حضور آیت الله مقتدایی همراه بود و پایان آن نیز با سخنرانی وی انجام خواهد شد و ایشان کمک‌های مادی و معنوی زیادی به برگزاری این جشنواره داشت.

حسین‌زاده اظهار داشت: این جشنواره در حالی به پایان می‌رسد که کوله باری از مسائل علمی، تحقیقی، پژوهشی، رسانه‌ای و تصویری حاصل عملکرد دو ساله آن بوده است.

وی با بیان اینکه جشنواره علامه عسگری در چهار محور کار خود را آغاز کرده است، ادامه داد: نخستین محور شناخت‌نامه علامه عسگری بوده که کارشناسان و محققان از زوایای مختلف زندگی ایشان را ترسیم کردند و به برکت این جشنواره 26 قسمت از زندگی اجتماعی، سیاسی، فرهنگی علامه عسگری به تصویر کشیده شد و این کار هنوز هم ادامه دارد و در این پروژه توانستیم خاطرات و مسائلی از زندگی این عالم بزرگ که از چشم‌ها پنهان مانده بود را به تصویر بکشیم.

دبیر جشنواره علامه عسگری بررسی مرام‌نامه اهداف علامه را دومین بخش از کار جشنواره معرفی کرد و اظهار داشت: علامه اهداف بلندی در احیای مکتب اهل بیت داشت و در چهار محور قرآن، حدیث، کلام و تاریخ اسلام کار جدی و اساسی انجام داد و ما توانستیم این مرام علامه را در جامعه اسلامی، حوزوی، دانشگاهی و فرهنگی عمومی مردم احیا کنیم.

حسین‌زاده در ادامه از تدوین اندیشه‌نامه آثار علامه عسگری خبر داد و بیان داشت: در این جشنواره با کار تحقیقی و پژوهشی محققان و اندیشمندان توانستیم اندیشه‌ها، افکار و زوایای فکری علامه را در طول دو سال بررسی کنیم.

وی افزود: با توجه به کارهای اساسی که ایشان انجام داده‌اند باید گفت این شخصیت در خارج از کشور بیشتر از داخل شناخت دارد به طوری که همراه داشتن کتاب‌های علامه در مصر و تونس و برخی کشورهای عربی مجازات زندان به همراه داشت.

وی خاطر نشان کرد: کتاب‌های علامه در مصر و تونس و برخی از کشورهای عربی توانست مکتب اهل بیت را احیا کند و زمینه ساز جنبش بیداری اسلامی در این کشورها باشد.

دبیر جشنواره علامه عسگری ادامه داد: در این جشنواره حدود 30 نشست تخصصی و هشت همایش علمی در اصفهان، مشهد، یزد تهران و شهر ری برگزار شده و همراه با این نشست‌ها اقدام به ایجاد حلقه‌های علمی با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه داشتیم که توانست مباحث جدید فکری در خصوص اندیشه علامه عسگری را پیش روی ما قرار دهد.

حسین‌زاده افزود: تا کنون 40 مقاله علمی از اساتید حوزه و دانشگاه به دست ما رسیده و مطمئناً تا اردیبهشت ‌ماه تعداد این مقالات بیشتر خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دستاوردهای رسانه‌ای این جشنواره پرداخت و بیان داشت: گفتمان سازی علامه عسگری در رسانه‌ها و جرائد، شناخت حوزه‌های علمیه و اساتید و طلاب با علامه عسگری، ارتباط با پژوهشگران و محققان و نویسندگان، فرهنگ سازی مطالعه کتاب‌ها و آثار علامه عسگری با برگزاری شش دوره مسابقه کتابخوانی، فضا سازی جامعه برای شناخت ایشان و ایجاد انگیزه برای مطالعه در میان قشرهای مختلف جامعه از جمله دستاوردهای این جشنواره علمی- فرهنگی بوده است.

مدیرعامل موسسه علمی فرهنگی علامه عسگری ادامه داد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با جامعة المصطفی العالمیه مقرر شده که اختتامیه این جشنواره افتتاحیه جشنواره بین‌المللی علامه عسگری باشد و امیدواریم نخستین همایش علمی را در اردیبهشت ماه در لبنان برگزار کنیم.

حسین‌زاده گفت: اختتامیه جشنواره علامه عسگری روز 27 بهمن ماه در مرکز همایش‌های اسلامی قم با حضور ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و آیت الله مقتدایی برگزار خواهد شد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس