افق نو

پرس‌تی‌وی نوشته است آسایش مهمانان همایش از جمله مایکل مالوف مقام پیشین پنتاگون، ویلیام اسپرینگ‌مان دیپلمات پیشین آمریکا در عربستان و اسکات ریکارد مترجم پیشین آژانس امنیت ملی به هم ریخته است.

سرویس جهان مشرق- فوریه سال جاری گردانندگان همایش بین‌المللی افق نو در اقدامی وقیحانه توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم شدند و دست‌کم از آن تاریخ، فشار شدیدی در آمریکا بر مهمانان نشست قبلی و دعوت‌شدگان به نشست جدید وارد شده است.

پرس‌تی‌وی به نقل از یک دیپلمات پیشین آمریکای نوشته است عناصر اسرائیلی پشتِ سر این گونه اقدامات دولت آمریکا علیه همایش افق نو قرار دارند. موضوع اصلی همایش آخر در مشهد، مسأله فلسطین بود و در آن منتقدانِ نفوذ رژیم صهیونیستی در سیاست داخلی و خارجی آمریکا جمع شده بودند.

بیشتر بخوانید:

متفکران غربی در کنفرانس افق نو طعم آزادی بیان را چشیدند/ دولت‌های اروپایی دیگر تظاهر به دموکراسی هم نمی‌کنند

تحریم طالب‌زاده فرصتی «نادر» برای رسوایی ترامپ است/ حمایت مهمانان آمریکایی از «افق نو»

 نامه نادر طالب‌زاده به دولت ترامپ: این بار با بد کسی درافتاده‌اید +متن نامه و جواب OFAC

مایکل مالوف مقام پیشین پنتاگون، ویلیام اسپرینگ‌مان دیپلمات پیشین آمریکا در عربستان و اسکات ریکارد مترجم پیشین آژانس امنیت ملی از جمله مهمانانی بوده‌اند که اف‌بی‌آی آسایش آنها را به هم ریخته است. اجلاس بعدی در سپتامبرِ پیشِ رو در بیروت برگزار می‌شود و احتمالاً این آزار و اذیت‌ها تا آن زمان ادامه خواهد داشت. 

نیروهای اف‌بی‌آی در ژوئیه به خانه ریکارد در فلوریدا ریختند و او را بازداشت کردند. گفته می‌شود مقامات اف‌بی‌آی ریکارد را در بازداشت تهدید کرده‌اند در صورتی که باز هم در نشست‌های افق نو شرکت کند،‌ وی را به زندان محکوم خواهند کرد. بهانه آنها این است که افق نو صرفاً یک نشست نیست و مقامات اطلاعاتی ایران از آن برای جمع‌آوری اطلاعات از مهمانان در مورد آمریکا استفاده می‌کنند جدا از اینکه مواضع ضدیهودی را ترویج می‌کنند.

اتهام ترویج ضدیهودیت در حالی است که برخی از مهمانان این نشست، یهودی بوده‌اند، مانند نورمان فینکلستین و میکو پلد.

اسکات ریکارد از مهمانان همایش افق نو در یکی از آخرین توییت‌هایش تاریخچه مداخله‌گری واشینگتن در آمریکای لاتین را به اشتراک گذاشته است.
پرس‌تی‌وی نوشته است وی بخاطر شرکت در همایش افق نو توسط اف‌بی‌آی بازداشت شده بود.

اسپرینگ‌مان می‌گوید سیگال مندلکِر معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور مبارزه با تروریسم از عاملان اصلی این سیاست سختگیرانه است و نکته جالب توجه این است که مندلکِر یک شهروند اسرائیلی بوده است که حالا نفوذ زیادی در سیاست خارجی آمریکا پیدا کرده است. نادر طالب‌زاده مدیر افق نو نیز پیشتر در تلویزیون ایران اعلام کرده بود که «صهیونیست‌های درون آمریکا» عامل فشار واشینگتن بر این همایش هستند.

آزار اف‌بی‌آی موجب شده برخی از مهمانان مانند اسپرینگ‌مان عطای افق نو را به لقایش ببخشند و از شرکت در آن، هر چند این بار در بیروت برگزار می‌شود انصراف دهند. هیکس، از مهمانان نشست در جایی نوشته است «افق نو فرصتی است که آمریکاییانی که برای کشورشان فداکاری می‌کنند می‌توانند آزاد از تیغ سانسور حکومت آمریکا و رسانه‌های جریان اصلی بپرسند برای چه اسرائیل صدها معترض را در غزه می‌کشد و بر خانه فلسطینیان بمب می‌ریزد».

منابع

https://www.presstv.com/Detail/2019/08/11/603284/US-Iran-New-Horizon-Conference-ban-FBI-harrassment

https://www.presstv.com/Detail/2019/08/11/603265/US-FBI-Iran-New-Horizon-guests-harrassed-Talebzadeh

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
    4 7
    خوب FBI رو دعوت کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس