کد خبر 956219
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰
آخرین تحولات نوار غزه| از افزایش شمار شهدا به ۹ نفر تا فرار وزیر صهیونیست از ترس موشک‌های مقاومت + تصاویر

حملات و بمباران‌های شدید ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه از روز گذشته تاکنون ۹ شهید در میان فلسطینیان برجای گذاشته است.

به گزارش مشرق به نقل از القدس العربی، موج جدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از صبح دیروز، شنبه آغاز شد که طی آن، هواپیماهای جنگی و توپخانه‌های این رژیم مناطقی مختلفی از این باریکه را به بهانه پاسخ به حملات موشکی گروه‌های مقاومت فلسطینی به شهرک‌های اشغالی، هدف قرار دادند.

گزارش‌های رسانه‌های عبری‌زبان حاکی از زخمی شدن ۹ صهیونیست در جریان حملات موشکی مقاومت به اراضی اشغالی است.

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، شب گذشته از افزایش شمار شهدای به ۹ نفر خبر داد که در میان آنها، یک کودک شیرخوار و یک زن باردار ۳۷ ساله به چشم می‌خورد.

بمباران دفتر خبرگزاری آناتولی

جنگنده‌های اسرائیلی در جریان بمباران کورکورانه نوار غزه، عصر دیروز دفتر خبرگزاری آناتولی ترکیه در مرکز این باریکه را بمباران کردند. جنگنده‌ها یک ساختمان هفت طبقه را با شلیک دست‌کم ۵ موشک هدف قرار دادند. گزارشی از وقوع تلفات انسانی منتشر نشده است.

دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه به شدت اقدام رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن دفتر خبرگزاری آناتولی در غزه را محکوم کرده است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه در پیامی توئیتری با محکوم کردن این حمله، نوشت: «ترکیه و خبرگزاری آناتولی با وجود این حملات، به آگاه کردن جهانیان درباره تروریسم و ظلم‌های اسرائیل در غزه و دیگر مناطق فلسطین ادامه می‌دهند.»

مقامات فلسطینی نیز اعلام کردند اقدام رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن دفتر خبرگزاری آناتولی با هدف از بین بردن شواهد جنایت‌های خود و آمادگی برای قتل عام در غزه بوده است.

پاسخ موشکی مقاومت

گزارش‌های رسانه‌های فلسطینی نیز حاکی‌ست که مقاومت اسلامی فلسطین نیز در پاسخ به ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، شهرک «بئر سبع» در داخل اراضی اشغالی را موشک‌باران کرد. پیشتر مقاومت هشدار داده بود که در صورت اصرار دشمن بر بمباران غزه، دامنه حملات موشکی‌اش را گسترش خواهد داد تا شهرک‌های اشغالی «اسدود» و بئر السبع را نیز شامل شود.

اتاق عملیات مشترگ گروه‌های مقاومت فلسطینی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پاسخ به بمباران مناطق مسکونی از سوی دشمن، مقاومت نیز «عسقلان»، «اوفاکیم» و «کریات جات» (شهرها و شهرک‌های همجوار با غزه) را هدف حملات موشکی قرار داده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز اعلام کردند که شهرداری «دیمونا» تصمیم گرفته تا پناهگاه‌های عمومی این شهر را باز کند.

منابعی در مقاومت فلسطین نیز خبر دادند که موشک‌های مقاومت، پایگاه هوایی «حاتسریم» و فروگاه نظامی «نیفاتیم» را هدف قرار دادند.

وزیر صهیونیست در زیرزمین

«آریه درعی» وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی، بعد از به صدا درآمدن آژیر خطر در شهر بئر السبع، در پناهگاهی در این شهر مخفی شد.

این وزیر اسرائیلی در ساعات اولیه صبح امروز، یکشنبه- تصویری از خود و اعضای خانواده‌اش را که در پناهگاهی در زیر زمین مخفی شده‌اند، در توییتر منتشر کرد.

وی در این‌باره نوشت: «ما در راستای اجرای دستورات فرماندهی جبهه داخلی، در پناهگاه به سر می‌بریم.»

شهر بئر السبع، بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین شهرهای تاریخی فلسطین محسوب می‌شود که در ۷۱ کیلومتری جنوب غرب قدس واقع است. این شهر، مرکز اداری و تجاری این منطقه محسوب می‌شود.

ابراز نگرانی سازمان ملل از اوضاع غزه

«نیکلای ملادینوف» هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه، اعلام کرد که این سازمان با همکاری مصر برای آرام کردن اوضاع میان اسرائیل و گروه‌های فلسطینی در نوار غزه ادامه می‌دهد.»

ملادینوف در بیانیه‌ای گفت: «سازمان ملل از تشدید اوضاع در غزه و وقوع تلفات جانی ابراز نگرانی شدیدی می‌کند.»

این دیپلمات سازمان ملل افزود: «از تمامی طرف‌های درگیری می‌خواهیم که فوراً تنش‌ها را کاهش داده و به تفاهمی که طی چند ماه گذشته وجود داشته، بازگردند. کسانی که به دنبال نابودی این تفاهمات هستند مسئول درگیری هستند که پیامدهای وخیمی را برای تمامی طرف‌ها خواهد داشت.»

درگیری‌ها میان مقاومت اسلامی فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز شنبه و در واکنش به حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به فلسطینیان شرکت‌کننده در راهپیمایی جمعه این هفته آغاز شد که در پاسخ به این جنایت، مقاومت فلسطین سه نظامی صهیونیست را هدف قرار داده و آنها را مجروح کرد.

روز جمعه پنجاه و هفتمین جمعه راهپیمایی‌های بازگشت بود که تظاهرات آن با عنوان «جولان، عربی-سوری است» برگزار شد و در جریان سرکوب این تظاهرات از سوی نظامیان اشغالگر، ۴ فلسطینی به شهادت رسیده و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
    23 9
    مرگ بر اسرائیل غاصب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس