کد خبر 842528
تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۱
استاندار خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی از تبادل کامل زندانیان 2 کشور ایران و ترکمنستان خبر داد و گفت: 283 ایرانی زندانی در ترکمنستان تحویل مرزبانی شدند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استاندار خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان امشب پس از اتمام عملیات مبادله و تحویل‌ 283 زندانی ایرانی که در زندان‌های ترکمنستان به سر می‌بردند، گفت: تبادل زندانیان در راستای امضای توافق‌نامه همکاری  بین جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان در سفر اخیر رئیس‌جمهور و انجام توافق معاضدت قضایی و تبادل زندانیان بین دو کشور انجام شد.

وی اضافه کرد: طی این مدت پیگیری‌های جدی و گسترده‌ای هم از سوی وزارت کشور، استانداری خراسان رضوی با همکاری و هماهنگی‌های دستگاه قضایی و وزارت امور خارجه انجام شد که در سفر رئیس‌جمهور تبادل کامل زندانیان دو کشور به سرانجام مطلوب رسید.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: عصر امروز تمامی 283 ایرانی زندانی در ترکمنستان که عمده آنان هم راننده بودند، آزاد شده و از طریق مرز لطف‌آباد تحویل مرزبانی جمهوری اسلامی ایران شدند. 

رشیدیان یادآور شد: در بحث وضعیت پرونده‌های این افراد براساس همکاری قضایی صورت گرفته در مرحله بعد توسط دستگاه قضایی تصمیم‌گیری و اقدام می‌شود.

وی تبیین کرد: همچنین تعدادی از شهروندان ترکمنستانی که در ایران زندانی بودند طی این مبادله امروز آزاد و به کشورشان برگردانده شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
    5 13
    تفاوت را لمس کنید.گذشت اون دوره که ترکمنستان گازشو قطع میکرد نصف ایران یخبندون میشد
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
      8 3
      بله. امی بینیم که دچار آلزایمر شده اید. همین ترکمنستان چند سال پیش در همین دولت روحانی آنهمه راننده ایرانی را دستگیر و گرو کشی کرد تا پول گازش را از ما بگیرد. حالا لابد به خواسته اش رسیده.
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
    2 9
    این است دیپلماسی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس