کد خبر 785619
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰
رضا سراج

ترامپ با اعلام عدم پایندی ایران به برجام و سپردن توافق به کنگره، عملا برجام را به لبه پرتگاه مرگ برد. اهداف ترامپ از این نبرد محاسباتی و جنگ ادراکی چیست؟

 به گزارش مشرق، رضا سراج طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت: ترامپ با اعلام عدم پایندی ایران به برجام و سپردن توافق به کنگره، عملا برجام را به لبه پرتگاه مرگ برد. اهداف ترامپ از این نبرد محاسباتی و جنگ ادراکی چیست؟

ترامپ با ایجاد لبه پرتگاه مرگ برای برجام، کنگره را برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران بکارگیری کرد و از طرف دیگر اروپایی ها را نیز برای افزایش فشار به ایران همراه نمود. از امروز جنگ ادراکی برای تغییر افکار عمومی در ایران و نبرد محاسباتی جهت تجدید نظر و اشتباه محاسباتی در طرف ایرانی آغاز می‌شود. وادار شدن ایران به پذیرش مذاکره مجدد در باره برجام و تغییر متن آن، منجر به واگذاری مزیت‌های راهبردی و امتیازهای بیشتر به آمریکا می‌گردد. ضمن آنکه هیچ حد یقفی برای افزون طلبی آمریکا نیز نمی‌توان متصور بود. این مسیر، غرور ملی و عزت ملی ایران را از بین خواهد برد. این فرایند، ایران را به لبه پرتگاه ناامنی می‌برد.

با این شرایط، پاسخ ملت ایران به اظهارات سخیف ترامپ چه باید باشد؛ برای بی‌اثر نمودن نقشه راه رئیس جمهور اَبله آمریکا، چه باید کرد؟ بدون شک ملت ایران باید در نبرد محاسباتی در برابر آمریکا به پیروزی برسد و تنها با باور به وعده‌های الهی و تکیه بر اتحاد ملی و اقتدار ملی، می‌توان به این مهم دست یافت. در این ارتباط، اقدام اخیر سپاه در مقابل آمریکا، شاهد مثال مناسبی است؛ آنجا که قرار بود نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار بگیرد، اما مواضع پیشدستانه و مقتدرانه سپاه (مواضع فرمانده سپاه) آمریکایی‌ها را وادار به تغییر محاسبات کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    3 0
    برجام= خیانت بزرگ برجام= خیانت بزرگ برجام= خیانت بزرگ برجام= خیانت بزرگ برجام= خیانت بزرگ برجام= خیانت بزرگ برجام= خیانت بزرگ برجام= خیانت بزرگ برجام= خیانت بزرگ برجام= خیانت بزرگ برجام= خیانت بزرگ برجام= خیانت بزرگ برجام= خیانت بزرگ برجام= خیانت بزرگ برجام= خیانت بزرگ برجام= خیانت بزرگ برجام= خیانت بزرگ برجام= خیانت بزرگ برجام= خیانت بزرگ برجام= خیانت بزرگ برجام= خیانت بزرگ برجام= خیانت بزرگ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس