نقشه سوریه.jpg

پیروزی در این محور عملیاتی بسیار مهم نتیجه مثبت دیگری هم برجای گذاشت و پس از ۵ سال امنیت جاده راهبردی اثریا - خناصر تامین شد.

به گزارش مشرق، ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت جمعه هفته گذشته پس از درگیری های سنگین و نفس گیر توانستند خود را از حومه جنوب غربی استان رقه به منطقه راهبردی اثریا در استان حماه برسانند و عناصر تروریستی داعش را در جنوب استان حلب محاصره کنند.

۴ روز عملیات سنگین در این محور منجر به آزادی ۴۰ شهرک و در نهایت پاکسازی کامل استان حلب از وجود عناصر تروریستی داعش شد. در این عملیات مساحتی نزدیک به ۱۶۰۰ کیلومتر مربع به کنترل نیروهای جبهه مقاومت و ارتش سوریه درآمد.

** برای مشاهده جزییات بیشتر و اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

پیروزی در این محور عملیاتی بسیار مهم نتیجه مثبت دیگری هم برجای گذاشت و پس از ۵ سال امنیت جاده راهبردی اثریا - خناصر تامین شد. این مسیر ارتباطی مهم محل انتقال نیروهای پشتیبانی و تجهیزات به شمال سوریه است.

بدون شک پاکسازی استان حلب از گروه تروریستی داعش نتیجه شروع عملیات در شرق این استان  است که تاکنون منجر به آزادی مناطق مهم و راهبردی از جمله دیرحافر، مسکنه، الجراح و پیشروی در استان رقه شده و تا رسیدن نیروهای جبهه مقاومت به شهر دیرالزور، السخنه و مسدود کردن مسیر پیشروی نیروهای دموکراتیک کرد در جنوب استان رقه ادامه پیدا می کند.

پس از آزادسازی جنوب استان حلب، محور دیگر عملیات نیروهای جبهه مقاومت، پیشروی از منطقه راهبردی اثریا و شیخ هلال به سوی ارتفاعات بسیار مهم « الشاعر»است. نیروهای جبهه مقاومت درصدد هستند با تکرار سناریوی پاکسازی شرق جاده اثریا - خناصر، تروریست های داعش را در جنوب شرق استان حماء و شمال شرق استان حمص محاصره کنند.

این راهبرد در نهایت منجر به پاکسازی کامل استان حماء از وجود عناصر تروریستی داعش و تامین امنیت کامل شهر راهبردی سلیمه می شود و در ادامه نیروهای متحدین با خیال آسوده می توانند شمال فرودگاه راهبردی تی 4 را پاکسازی کنند.

باید توجه داشت خط دفاعی گروه تروریستی داعش در حومه شهر راهبردی سلمیه و شمال فرودگاه تی 4 بسیار قوی است اما موفقیت در این محور منجر به نابودی پایگاه های راهبردی داعش در عقیربات، ابوحنایا و ابوجبیلات می شود. در حال حاضر فاصله نیروهای جبهه مقاومت از جنوب منطقه اثریا تا ارتفاعات الشاعر حدود 38 کیلومتر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسن ایرانزاد IR ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
    7 1
    سلام من همش فکر میکردم برای جلوگیری از فشار شدید داعش به دیرالزور باید داعش رو در چند قسمت مناطق اشغالی شرق سوریه محاصره کرد و اینقد سرگرم در محاصره نگهشون داشت تا نیروهای یک یا جند محور بخصوص از سمت الرصافه به دیرالزور برسن خاصیت حرکت از محور الرصافه هم اینه که دیگه راه پیشروی کردها به جنوب سد میشه.اما ظاهرا همچین نقشه ای در کار نیست و کاش دلیلش رو میدونستیم!!!! کاش موجه باشه و اشتباه نباشه
  • حسن ایرانزاد IR ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
    3 1
    البته اگه نیروهای داعش واقعا فرصت نکنن از حلقات محاصره شده فرار و عقب نشینی کنن باز نگرانیمون برای دیرالزور کمتره ...
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
    2 26
    آنقدر که سایت مشرق تحولات جنگ در سوریه را پیگیری می کند خود مردم سوریه پیگیری نمی کنند . بی غیرت کسی است که مردمش در فلاکت باشد و پیگیر مردم سایر کشورها باشد
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
      21 2
      بیغیرت کسی است که برای تفریح به ترکیه و تایلند و مالزی میره اما حاضر حتی به شنیدن اخبار کشته شدن مردم کشورهای مسلمان نیست!!!
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
      7 2
      «فلاکت»!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • حمید IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
      0 0
      ذهنت مغشوشه شما....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس