جان مک‌کین

سناتور «جان مک کین» با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که طرح بودجه ۶۰۳ میلیارد دلاری که از سوی رئیس جمهور آمریکا برای وزارت دفاع این کشور در سال مالی ۲۰۱۸ پیشنهاد شده است، «ناکافی» است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «سناتور جان مک کین» روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که طرح بودجه ۶۰۳ میلیارد دلاری پیشنهاد شده از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای وزارت دفاع این کشور در سال مالی ۲۰۱۸ «ناکافی» است.

مک کین خاطرنشان کرد که این طرح بودجه تنها شامل یک افزایش سه درصدی نسبت به طرح بودجه پیشنهادی از سوی «باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین آمریکا است.

در این بیانیه آمده است: «طرح بودجه دفاعی ۶۰۳ میلیارد دلاری رئیس جمهور ترامپ برای [مقابله] با چالشهایی که با آن روبرو هستیم، ناکافی است».

این سناتور جمهوریخواه از ایالت آریزونا در ادامه می افزاید که بودجه پیشنهادی ترامپ برای وزارت دفاع، منابع [مالی] مورد نیاز جهت اعاده آمادگی نظامی و نوین سازی قابلیتهای [نظامی] را برای این وزارتخانه فراهم نمی سازد.

گفتنی است که اوایل روز سه شنبه، دولت ترامپ از طرح ریزی یک بودجه جدید خبر داد که در آن، بودجه تعدادی از وزارتخانه ها و برنامه های خدمات درمانی همچون «مدیکید» کاهش می یابد.

طرح بودجه پیشنهادی ترامپ در حال حاضر با انتقاداتی از سوی اعضای کنگره- هم جمهوریخواهان و هم دموکراتها- روبه رو شده است که مخالفت خود را با کاهش بودجه بطور علنی اعلام کرده اند.

قانونگذاران عضو کنگره آمریکا طی ماههای آینده پیش نویس بودجه موردنظر خود را تهیه خواهند کرد و احتمالاً طرحهای بودجه پیشنهادی از سوی رئیس جمهور کنونی آمریکا را همچون سایر رؤسای جمهور پیشین نادیده خواهند گرفت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس