ونزوئلا

اطلاعات دقیق زمان قرار گرفتن آمار و ارقام در پایگاه وزارت بهداشت ونزوئلا وجود ندارد اما رسانه های محلی این کشور شامگاه سه شنبه این آمار و ارقام را منتشر کردند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز سه شنبه شب به نقل از پایگاه وزارت بهداشت ونزوئلا اعلام کرد: شمار مرگ ومیر نوزادان در سال گذشته میلادی حدود ۳۰ درصد، مادران باردار و به هنگام زایمان ۶۵ درصد و نسبت ابتلا به بیماری مالاریا ۷۶ درصد افزایش یافته است.

همچنین در ادامه این گزارش آمده است: ابتلا به بیماری های دیگری همچون دیفتری و ویروس زیکا نیز جهش فزاینده ای پیدا کرده است.

اطلاعات دقیق زمان قرار گرفتن آمار و ارقام در پایگاه وزارت بهداشت ونزوئلا وجود ندارد اما رسانه های محلی این کشور شامگاه سه شنبه این آمار و ارقام را منتشر کردند.

رکود شدید اقتصادی در کشور نفت خیز ونزوئلا منجر به افت شدید تولید داخلی و واردات کالاهای خارجی شده است، افزون بر آن که مردم این کشور از کمبود شدید مواد غذایی از جمله برنج و تجهیزات پزشکی مانند سرم و دارو رنج می برند.

یک انجمن برجسته پزشکی با اشاره به صف های طولانی دریافت دارو در این کشور گفت: ونزوئلا با کمبود ۸۵ درصدی دارو و تجهیزات پزشکی رو به رو است.

بسیاری از مردم ونزوئلا در شبکه های اجتماعی خواهان کمک رسانی خارجی هستند، برخی از مردم برای فرار از بحران به کشورهای همسایه مهاجرت کرده اند.

رویترز در ادامه نوشت: آمار و ارقام سال گذشته وزارت بهداشت ونزوئلا نشان می دهد که مرگ نوزدان گروه سنی یک روزه تا ۱۲ ماهه به ۱۱ هزار و ۴۶۶ تن رسیده است.

این گزارش دلیل اصلی مرگ و میر نوزدان را مسمومیت خونی، التهاب ریوی و مشکلات تنفسی ذکر کرده است.

این گزارش در پایان شمار مرگ مادران هنگام زایمان و نیز مادران بادار را ۷۵۶ تن اعلام کرد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • AT ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
    0 0
    در همه جای دنیا اقلیت درصدی با داشاتن ثروت و رسانه بحران سازی می کنند تا دولتهای مردمی بی کفایت نشان داده و حذف کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس