کد خبر 685938
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹

سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک با بیان اینکه این نیروها به تازگی 10 نفربر زرهی از آمریکا دریافت کرده‌اند، گفت: نیروهای سوریه دموکراتیک به 25 کیلومتری رقه رسیدند.

  به گزارش مشرق، «طلال سلو»، سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک در خصوص خبر حاکی از اینکه نیروهایشان خودروهای نظامی از آمریکا تحویل گرفتند، اظهار داشت: برای اولین بار در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ نیروهای سوریه دموکراتیک 10 خودروی زرهی از نیروهای ائتلاف آمریکایی برای مبارزه با داعش دریافت کردند.

وی کمک های تازه آمریکا را نشانه خوبی از سوی دولت جدید آمریکا و ائتلاف در قبال نیروهای سوریه دموکراتیک خواند و افزود: ما بارها از واشنگتن خواسته بودیم نیروهای دموکراتیک را با تجهیزات نظامی پیشرفته و مدرن مجهز کند تا در حملات علیه داعش و برای دستیابی به پیروزی هر چه سریع تر سهیم باشیم.

سلو گفت: هر گونه سلاحی که ائتلاف بین المللی بدهد نتایج مثبتی در میدان نبرد و بخصوص در مرحله بعدی عملیات آزادسازی رقه برای جداکردن این شهر به صورت نهایی از شهرهای دیگر و قطع راه ارتباطی شهر رقه با استان دیرالزور خواهد داشت.

سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه افزود: این نیروها طی مدت گذشته ( از اوایل نوامبر 2016 تاکنون ) توانستند سه هزار و دویست کیلومتر مربع از خاک استان رقه ( با مساحت 19 هزار و 616 کیلومتر مربع) شامل 236 روستا و ده ها مزرعه تحت سیطره داعش را آزاد کرده و بیش از 600 تروریست را به هلاکت برسانند.

وی تاکید کرد: نیروهای سوریه دموکراتیک هم اکنون تنها فقط یک کیلومتر تا سد فرات و بیست و پنج کیلومتر از شهر رقه فاصله دارند افزون بر اینکه قدرت دفاعی خود را برای مقابله با حملات پاتک و غافلگیرکننده داعش بالا برده اند.

سلو در پایان سخنان خود گفت: ما از رئیس جمهور جدید آمریکا می خواهیم کمک ها و تجهیزات نظامی بیشتری را در اختیارمان قرار بدهد تا بتوانیم رقه، پایتخت داعش در سوریه را آزاد و به پیروزی برسیم.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس