کد خبر 663311
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷

یک سرتیپ ارتش سوریه با تشریح جزئیات عملیات نظامی ارتش این کشور در حلب و حومه آن، پیروزی‌های اخیر بر تروریست‌های تکفیری را منحصر به فرد توصیف کرد.

 به گزارش مشرق، «علی‌ مقصود» کارشناس نظامی و سرتیپ ارتش سوریه از طرح‌هایی پرده برداشت که برخی کشورهای منطقه‌ای مزدور بیگانگان برای تجزیه سوریه از طریق تجزیه آن به دو بخش تلاش کرده بودند.

وی اظهار داشت: نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان توانستند به دستاوردهای منحصر به فردی دست یابند که در دانش نظامی از آن به حماسه و معجزه یاد می‌شود، زیرا ارتش توانست در یک زمان بسیار کمک و طی کمتر از 10 روز، مهمترین محله‌هایی را که گروه‌های تروریستی طی بیش از چهار سال و نیم در اشغال خود داشتند و غیرنظامیان را به عنوان سپرانسانی قرار می‌دادند، آزاد کنند.

مقصود افزود : عملیات منحصر به فرد ارتش سوریه با هوشمندی فرماندهان طراحی شد که در ترسیم این نقشه‌ها از خود نشان دادند،‌این نقشه‌ها بر این مبتنی بود که گروه‌های تروریستی در محله‌های شرقی حلب محاصره باشند در حالی که ارتش و همپیمانان در حال نبردهای دفاعی شجاعانه در بخش‌های دیگر به ویژه در غرب و جنوبی غربی برای مقابله با موج‌های تهاجمی موسوم به جیش‌الفتح بودند که هدف این تروریست‌ها تلاش برای تغییر معادلات میدانی و درهم شکستن موازنه‌های قوا به نفع طرح مورد حمایت برخی رژیم‌های منطقه‌ای و غربی بود که هدفشان تجزیه کشور سوریه و فروپاشی ارتش بود.

مقصود فاش کرد کشورهای غربی و متحدان آنها در منطقه بر این مسئله حساب باز کرده بودند که سیطره بر محله‌های شرقی، آغازی برای تجزیه سوریه از طریق تقسیم پایتخت اقتصادی به حلب شرقی و حلب غربی خواهد بود، در نتیجه هنگامی که دی‌میستورا(نماینده سازمان ملل در امور سوریه) طرح خودمختاری برای اداره این محله‌‌ها از سوی گروه‌های مسلح ارائه کرد،‌هدفش تحکیم و تثبیت این نظریه و اصل تجزیه بود،‌اما ارتش سوریه که طرح‌های خود را آماده کرد، عملیت نظامی را با تمرکز بر بخش شمال شرقی این محله‌ها و بر مستحکم‌ترین محل تجمع تروریست‌ها یعنی محله هنانو متمرکز کرد.

وی خاطر نشان کرد ارتش سوریه پس از شکست تمام موج‌های تهاجمی تروریست‌ها از سمت جنوب غربی و غرب، عملیات خود را آغاز کرد،‌ارتش عملیات هجومی خود را از منطقه الشیخ نجار و الشیخ زیات تا نیفان، تل صغیر و تل شعیر تا المقبله آغاز کرد که از سوی کویرس و دانشکده هوایی و فرودگاه کویرس احاطه شده و در نتیجه ارتش به منطقه المقبله رسید که شهر  الباب را احاطه کرده است که پیام ارتش این بود که هر طرفی که از خطوط قرمز تجاوز کند، ارتش با آن مقابله خواهد کرد،‌تحرک ارتش به سمت الباب نشان داد که الباب هدف بعدی عملیات ارتش سوریه است.

سرتیپ مقصود تاکید کرد بنابراین زمانی که ارتش سوریه عملیات خود در محله‌های شرقی حلب را آغاز کرد، از این مسئله خرسند بود که هیچ قدرتی نمی‌تواند در سمت شمالی سوء‌استفاده کند،‌چه آنچه سپر فرات مورد حمایت ترکیه خوانده می‌شود چه کسانی که همپیمانان آمریکا خوانده می‌شوند چه دیگران قادر به این کار نخواهند بود.

وی افزود با سقوط مستقیم منطقه هنانو، بخش شمال شرقی محله‌های شرقی سقوط کرد به ویژه وقتی که ارتش توانست با آزادسازی کوه هنانو و بدرو به  عنوان دو نقطه استراتژیک، پاکسازی این منطقه را کامل کند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس